Implementing Role-Play Strategies to Reduce Foreign Language Anxiety in Oral Production Task in a Group of Tenth Graders at Institución Educativa Centro Formativo de Antioquia (CEFA)

ABSTRACT: This paper describes the way role-play reduces foreign language anxiety in oral production tasks in a tenth-grade group of students at a public school in Medellin. Seeking to promote oral production in students and reduce oral anxiety, the research deals with a common problem in foreign la...

Full description

Autores:
Castillo Paniagua, Alejandra
Tipo de recurso:
Trabajo de grado de pregrado
Fecha de publicación:
2023
Institución:
Universidad de Antioquia
Repositorio:
Repositorio UdeA
Idioma:
eng
OAI Identifier:
oai:bibliotecadigital.udea.edu.co:10495/36578
Acceso en línea:
https://hdl.handle.net/10495/36578
Palabra clave:
Action research
Public schools
English as a foreign language
Learning anxiety
Learning strategies
Oral production
Role playing
Ansiedad en el aprendizaje
Escuelas públicas – Colombia
Estrategia de aprendizaje
Inglés como lengua extranjera
Investigación acción
Juegos - Enseñanza
Producción oral
http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85000722
http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85108801
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/