Implementing Teaching Strategies to Foster Critical Thinking in EFL Comprehension Skills with 7th Grade Students

ABSTRACT: This paper presents the experience of an action-research project that implemented teaching strategies to foster critical thinking in terms of listening and reading among 7th grade students in a private school in Medellin. Class observations showed that students required going beyond the us...

Full description

Autores:
Alvarado Medina, Jorge Andrés
Tipo de recurso:
Trabajo de grado de pregrado
Fecha de publicación:
2017
Institución:
Universidad de Antioquia
Repositorio:
Repositorio UdeA
Idioma:
eng
OAI Identifier:
oai:bibliotecadigital.udea.edu.co:10495/10874
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/10495/10874
Palabra clave:
Action research in education
Critical thinking
Comprehension skills
English as a foreign language (EFL)
Interpretive exercises
Learning strategies
Listening
Reading
Ejercicios de interpretación
Escucha
Estrategias de aprendizaje
Habilidades de comprensión
Inglés como lengua extranjera (ILE)
Investigación acción en educación
Lectura
Pensamiento crítico
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/