Enhancing Writing as Social Situated Practice Through Critical Media Literacy

ABSTRACT : This action-research aimed at enhancing writing as Social Situated Practice through Critical Media Literacy. It was conducted in a public school in El Carmen de Viboral, Antioquia with 29 ninth graders. Action strategies included the implementation of the 4-stage impowerment Spiral model...

Full description

Autores:
López Pérez, Brenda Margarita
Tipo de recurso:
Trabajo de grado de pregrado
Fecha de publicación:
2023
Institución:
Universidad de Antioquia
Repositorio:
Repositorio UdeA
Idioma:
eng
OAI Identifier:
oai:bibliotecadigital.udea.edu.co:10495/36939
Acceso en línea:
https://hdl.handle.net/10495/36939
Palabra clave:
Action research
English language - Study and teaching
Investigación acción
Alfabetización (educación)
Enseñanza bilingüe
Education, bilingual
Critical media literacy
Writing process
Alfabetización crítica
Inglés - Aprendizaje
Proceso de escritura
http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85000722
http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85043705
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/