Comenius’s Theory of Knowledge: Method, Philosophy, and Education (Bildung)

This paper analyzes Comenius’s theoretical and methodological proposals on how human beings acquire knowledge in relation to educational purposes. Comenius emphasizes the harmony between the microcosm and the macrocosm, as well as the doctrine of the imago Dei, which can also be traced in his didact...

Full description

Autores:
Velilla Jiménez, Helbert E.
Tipo de recurso:
Article of investigation
Fecha de publicación:
2025
Institución:
Universidad de Antioquia
Repositorio:
Repositorio UdeA
Idioma:
eng
OAI Identifier:
oai:bibliotecadigital.udea.edu.co:10495/46451
Acceso en línea:
https://hdl.handle.net/10495/46451
Palabra clave:
Filosofía de la educación
Educational philosophy
Teoría de la educación
Educational theory
Desarrollo humano
Human development
Espiritualidad
Spirituality
Teoría del Conocimiento
Knowledge, Theory of
Comenius, John Amos
http://vocabularies.unesco.org/thesaurus/concept9316
http://vocabularies.unesco.org/thesaurus/concept9317
http://vocabularies.unesco.org/thesaurus/concept3619
ODS 4: Educación de calidad. Garantizar una educación inclusiva y equitativa de calidad y promover oportunidades de aprendizaje permanente para todos
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/