Enhancing oral production in higher education efl learners: outcomes and insights from drama-based pedagogy

This action research explores how drama-based pedagogy can enhance oral production in English as a foreign language among higher education students in Colombia. The study addresses the problem of low oral proficiency and students’ lack of confidence when speaking English, despite its relevance in ac...

Full description

Autores:
Hernández Solana, Brayan
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2025
Institución:
Universidad de Córdoba
Repositorio:
Repositorio Institucional Unicórdoba
Idioma:
eng
OAI Identifier:
oai:repositorio.unicordoba.edu.co:ucordoba/9634
Acceso en línea:
https://repositorio.unicordoba.edu.co/handle/ucordoba/9634
https://repositorio.unicordoba.edu.co
Palabra clave:
investigación-acción
Aprendizaje colaborativo
Desarrollo lingüístico
Confianza emocional
Educacion superior
Pedagogía basada en el drama
Aprendices de inglés como lengua extranjera
Produccion oral
Action Research
Collaborative Learning
Linguistic Development
Emotional Confidence
Higher Education
Drama-Based Pedagogy
EFL Learners
Oral Production
Rights
openAccess
License
Copyright Universidad de Córdoba, 2025