Avances en la caracterización del pensamiento matemático de los docentes de básica primaria en la creación de problemas de aritmética y álgebra.
The present research proposes to deepen the characterization of the mathematical thinking of primary school teachers by creating arithmetic and algebra problems. To achieve this, the action research methodology is used where, following a continuous period of planning, action, observation and reflect...
- Autores:
-
Hermosa Trujillo, Jairo Alfonso
- Tipo de recurso:
- Tesis
- Fecha de publicación:
- 2024
- Institución:
- Universidad Antonio Nariño
- Repositorio:
- Repositorio UAN
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/12546
- Acceso en línea:
- https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/12546
- Palabra clave:
- Creación de problemas
resolución de problemas
pensamiento matemático
formación docente
Problem posing
mathematical problem solving
Mathematical thinking
teacher training
- Rights
- openAccess
- License
- Attribution-NoDerivs 2.5 Colombia
