Concepciones de alteridad y las prácticas de reconocimiento del otro en la relación pedagógica (educador – educando)
The otherness is the recognition of the other by the other given the need for interaction and communication that is established in the human being. Within the environments in which the otherness is developed the formal teaching is found, where there is an interaction between two individuals: educato...
- Autores:
-
González Oviedo, Leidy Carolina
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2019
- Institución:
- Universidad de San Buenaventura
- Repositorio:
- Repositorio USB
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:bibliotecadigital.usb.edu.co:10819/6897
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/10819/6897
- Palabra clave:
- Alteridad
Relación pedagógica
Práctica pedagógica
Reconocimiento del otro
Alterity
Pedagogical relationship
Pedagogical practice
Recognition of the other
Investigación educativa
Interacción social
Hermenéutica
Educación secundaria
Investigación cualitativa
- Rights
- License
- Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia