Acompañamiento familiar en el proceso de formación integral de los niños y niñas desde lo académico y comportamental, en la Fundación Hogar Juvenil Programa de Atención Integral a la Primera Infancia, IE Los Araujos y José Acevedo y Gómez

In the present work of investigation it was tried to analyze the accompaniment that the parents of families and caregivers have, like fundamental part in the scholastic performance of the boys and girls in the initial and basic primary education within their integral development; in the educational...

Full description

Autores:
Luna Fernández, Arlet Evelin
Peña Castro, Claire
Vargas García, Sol Ángel
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2018
Institución:
Universidad de San Buenaventura
Repositorio:
Repositorio USB
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:bibliotecadigital.usb.edu.co:10819/6284
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/10819/6284
Palabra clave:
Familia
Acompañamiento
Evaluación
Contexto educativo
Educación
Aprendizaje
Desempeño académico
Family
Parenting guidelines
Accompaniment
School support
Evaluation
Educational context
Initial education
Primary basic education
Learning
Academic performance
Aprendizaje social
Aprendizaje
Proceso enseñanza - aprendizaje
Evaluación educativa
Aprendizaje colaborativo
Rendimiento académico
Calidad de la educación
Rights
License
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia