Educación física y sus contribuciones desde la pedagogía y la didáctica en la formación como proyecto de vida o cultivo de sí en el niño escolar

Objective: to recognize how physical education contributes from its pedagogy and didactics to training as a project of life or cultivation of itself in childhood, qualitative methodology through a documentary review, which provides the opportunity to know the environment and study the reality of edu...

Full description

Autores:
Moreno Usuga, Diana Carolina
Martínez Zapata, Maria Fernanda
Arcila Escobar, Juliana
Martínez Uribe, Bairon
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2019
Institución:
Universidad de San Buenaventura
Repositorio:
Repositorio USB
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:bibliotecadigital.usb.edu.co:10819/7391
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/10819/7391
Palabra clave:
Educación física
Proyecto de vida
Cultivo de sí
Pedagogía
Formación niño
Physical education
Life project
Self-cultivation
Pedagogy
Training
Child
Niños
Investigación cualitativa
Didactica
Rights
License
Sáenz-López, P. (2001). La educación física y su didáctica. Sevilla: Wanceulen.