Sensibilización de la experiencia literaria de los preadolescentes en la escuela a través de narrativas de la literatura universal

This work delves into the problem of the type of literary content that is usually taken to school classrooms with preadolescent students, in which there is a tendency to moralize and to educate, a fact that discourages the autonomy that literature has when it comes talk about children's issues,...

Full description

Autores:
Sampedro Builes, Gilena María
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2018
Institución:
Universidad de San Buenaventura
Repositorio:
Repositorio USB
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:bibliotecadigital.usb.edu.co:10819/5849
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/10819/5849
Palabra clave:
Literatura
Preadolescencia
Educación
Sensibilidad
Autonomía literaria
Literature
Preadolescence
Education
Sensitivity
Literary autonomy
Enseñanza de la literatura
Jóvenes
Literatura infantil
Autonomía en la educación
Educación de la sensibilidad
Rights
License
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia