Sensibilización de la experiencia literaria de los preadolescentes en la escuela a través de narrativas de la literatura universal
This work delves into the problem of the type of literary content that is usually taken to school classrooms with preadolescent students, in which there is a tendency to moralize and to educate, a fact that discourages the autonomy that literature has when it comes talk about children's issues,...
- Autores:
-
Sampedro Builes, Gilena María
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2018
- Institución:
- Universidad de San Buenaventura
- Repositorio:
- Repositorio USB
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:bibliotecadigital.usb.edu.co:10819/5849
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/10819/5849
- Palabra clave:
- Literatura
Preadolescencia
Educación
Sensibilidad
Autonomía literaria
Literature
Preadolescence
Education
Sensitivity
Literary autonomy
Enseñanza de la literatura
Jóvenes
Literatura infantil
Autonomía en la educación
Educación de la sensibilidad
- Rights
- License
- Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia