La Pedagogía Waldorf como mediadora de aprendizajes significativos en niños y niñas entre los 5 y los 7 años

The present work is an analysis to the Waldorf education using a mediator of meaningful learning in children between the ages of 5 and 7 years. Taking as a point of reference, the kindergarten drops of Light. This work is due to the need for other methodological proposals in which every human being...

Full description

Autores:
Arcila Arboleda, Manuela
Gallego Berrío, Nathalia
Henao Rivera, María Alejandra
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2018
Institución:
Universidad de San Buenaventura
Repositorio:
Repositorio USB
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:bibliotecadigital.usb.edu.co:10819/5589
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/10819/5589
Palabra clave:
Pedagogía Waldorf
Aprendizaje significativo
Ser
Espiritualidad
Waldorf education
Meaningful learning
Be and spirituality
Pedagogía
Aprendizaje
Niños
Educación de niños
Desarrollo infanti
Rights
License
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia