Las competencias emocionales en los docentes de primera infancia y su incidencia en el acompañamiento a los niños en su dimensión socioafectiva

The research on Emotional competencies in early childhood teachers and their incidence in the accompaniment of children in their socio-affective dimension, based on the desk review from a qualitative approach, had the purpose of developing the state of the art about the characteristics of the emotio...

Full description

Autores:
Rendón Bueno, Ana María
Dávila Ramírez, Isabel
Hamidi Pinzón, Milady
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2021
Institución:
Universidad de San Buenaventura
Repositorio:
Repositorio USB
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:bibliotecadigital.usb.edu.co:10819/8078
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/10819/8078
Palabra clave:
Competencias
Competencias emocionales
Rol docente
Dimensión socioafectiva
Inteligencia emocional
Personal docente
Competencia (psicología)
Emociones
Rights
License
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia