Resolver problemas: una estrategia para el aprendizaje de la termodinámica

This research work analyzes the influence of a didactic strategy based on problem solving and uses the model and experimental proceedings in the learning of the basic concepts of thermodynamics. This was a quasi-experimental study with an experimental and a control group. A post-testing was used. Th...

Full description

Autores:
García García, José Joaquín
Rentería Rodríguez, Edilma
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2013
Institución:
Universidad de San Buenaventura
Repositorio:
Repositorio USB
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:bibliotecadigital.usb.edu.co:10819/4935
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/10819/4935
Palabra clave:
Modelización
Experimentación
Resolución de problemas
Termodinámica
Aprendizaje
Thermodynamics
Experimentation
Solving problem
Modeling
Learning
Termodinámica
Estrategia de enseñanza
Rights
License
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia