Hacia una pedagogía del espacio público desde el enfoque de ciudad educadora en la Institución Educativa Héctor Abad Gómez
The proposal has been based in the analysis of the day-to-day problems that has been presented in the public space of the city of Medellin, the fruit of its inappropriate use. The current generation has a social responsibility to ensure the sustainability of existing resources, making a balanced use...
- Autores:
-
Aristizabal Pabón, Rubén Darío
Loaiza Castellanos, Carmen
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2017
- Institución:
- Universidad de San Buenaventura
- Repositorio:
- Repositorio USB
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:bibliotecadigital.usb.edu.co:10819/4149
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/10819/4149
- Palabra clave:
- Ciudad educadora
Formación ciudadana
Competencias ciudadanas
Espacio Público
Pedagogía reconstructiva
Proyecto Educativo Institucional
Ciudadanía
Educating city
Citizen training
Citizen Competences
Public space
Reconstructive pedagogy
Institutional Educational Project
Citizenship
Zonas peatonales
Espacio público
Educación cívica
Participación comunitaria
Pedagogía
Proyectos educativos
- Rights
- License
- Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia