Two theories of emotion for a comprehensive reflection in pedagogy of language.

The comprehension that Colombian pedagogy of language has of emotions sports a classical view of emotions where they are understood as bodily universal reactions, non-cognitive elements, brutal forces devoid of reason or animal parts inherited from the development of the human species. Hence, this m...

Full description

Autores:
Núñez Peña, Michael Steven
Tipo de recurso:
Trabajo de grado de pregrado
Fecha de publicación:
2024
Institución:
Universidad Pedagógica Nacional
Repositorio:
Repositorio Institucional UPN
Idioma:
eng
OAI Identifier:
oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/20462
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/20.500.12209/20462
Palabra clave:
Construcción del sentido
Pedagogia del lenguaje
Teoría cognitivo - Evaluativa de la emoción
Teoría de la emoción construida
Construction of sense
Pedagogy of language
Cognitive evaluative theory of emotions
Constructed theory of emotions
Rights
openAccess
License
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/