Two theories of emotion for a comprehensive reflection in pedagogy of language.
The comprehension that Colombian pedagogy of language has of emotions sports a classical view of emotions where they are understood as bodily universal reactions, non-cognitive elements, brutal forces devoid of reason or animal parts inherited from the development of the human species. Hence, this m...
- Autores:
-
Núñez Peña, Michael Steven
- Tipo de recurso:
- Trabajo de grado de pregrado
- Fecha de publicación:
- 2024
- Institución:
- Universidad Pedagógica Nacional
- Repositorio:
- Repositorio Institucional UPN
- Idioma:
- eng
- OAI Identifier:
- oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/20462
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/20.500.12209/20462
- Palabra clave:
- Construcción del sentido
Pedagogia del lenguaje
Teoría cognitivo - Evaluativa de la emoción
Teoría de la emoción construida
Construction of sense
Pedagogy of language
Cognitive evaluative theory of emotions
Constructed theory of emotions
- Rights
- openAccess
- License
- https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/