Epistemological Study of the Object Group: A Piagetian Perspective in the Light of The Onto- Semiotic Approach to Mathematics Cognition
This article presents an epistemological analysis on the historic evolution of the object Group in accordance with Piaget and García perspective. In this sense, some mechanisms in the evolution process of this mathematical object are described. They are based on the premise that knowledge is produce...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- http://purl.org/coar/resource_type/c_6656
- Fecha de publicación:
- 2017
- Institución:
- Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
- Repositorio:
- RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uptc.edu.co:001/13483
- Acceso en línea:
- https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/7250
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/13483
- Palabra clave:
- group
Galois Theory
onto-semiotic approach to mathematics cognition
mathematical object
mathematic and didactic knowledge
grupo
Grupo de Galois
enfoque ontosemiótico del conocimiento y la instrucción matemática
objeto matemático
conocimiento didáctico-matemático
groupe
Groupe de Galois
approche ontologique et sémiotique de l’apprentissage et de l’enseignement mathématique
objet mathématique
connaissance didactique et mathématique
grupo
Grupo de Galois
enfoque ontosemiótico do conhecimento e a instrução matemática
objeto matemático
conhecimento didático-matemático
- Rights
- License
- http://purl.org/coar/access_right/c_abf157