Crisis and philosophical practice in education
teaching of philosophy and philosophizing play a fundamental role in the training of human beings capable of thinking rationally, understanding, arguing, evaluating, reflecting, questioning, criticizing and proposing new alternatives to the understanding of knowledge and lived values, from the horiz...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- http://purl.org/coar/resource_type/c_6543
- Fecha de publicación:
- 2020
- Institución:
- Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
- Repositorio:
- RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uptc.edu.co:001/13565
- Acceso en línea:
- https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/9910
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/13565
- Palabra clave:
- philosophy of education
teaching of philosophy
pedagogical practice
ethics
humanities
filosofía de la educación
enseñanza de la filosofía
práctica pedagógica
ética
humanidades
philosophie de l'éducation
enseignement de la philosophie
pratique pédagogique
éthique
sciences humaines
filosofia da educação
ensino da filosofia
prática pedagógica
ética
humanidades
- Rights
- License
- Derechos de autor 2020 Jorge Anibal Rojas-Devia, Carlos Arturo Londoño