Pedagogical Content Knowledge on a Language Class
This article analyzes and interprets the components of Pedagogical Content Knowledge [PCK], in the practice of a teacher in a first-grade language lesson. The methodology was qualitative and interpretive, using observation and content analysis as techniques to collect and detail information. As a re...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2021
- Institución:
- Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
- Repositorio:
- RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uptc.edu.co:001/11566
- Acceso en línea:
- https://revistas.uptc.edu.co/index.php/educacion_y_ciencia/article/view/11644
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/11566
- Palabra clave:
- pedagogical content knowledge
didactic
lenguage
teacher
conocimiento didáctico del contenido
didáctica
lenguaje
maestro
- Rights
- License
- Derechos de autor 2021 EDUCACIÓN Y CIENCIA