Pedagogical strategies and teaching practices for the teaching of law

The author intends to recognize interdisciplinarity as a basis for the pedagogy of law, recognizing human rights, democracy. globalization and negotiation as new law forms. She insists on surpassing code and memory based pedagogies as the basis for the construction of an authentic academic community...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2003
Institución:
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
Repositorio:
RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uptc.edu.co:001/15862
Acceso en línea:
https://revistas.uptc.edu.co/index.php/derecho_realidad/article/view/13575
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/15862
Palabra clave:
Pedagogy
Law
Academic community
New Law
Pedagogía
Derecho
Comunidad académica
Nuevo derecho
Pedagogía
Derecho
Comunidad académica
Nuevo derecho
Rights
License
Derechos de autor 2003 Derecho y realidad
id REPOUPTC2_a1d5487ff4600fafcee3d4039ebf0fdd
oai_identifier_str oai:repositorio.uptc.edu.co:001/15862
network_acronym_str REPOUPTC2
network_name_str RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
repository_id_str
spelling 2003-12-032024-07-08T14:28:44Z2024-07-08T14:28:44Zhttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/derecho_realidad/article/view/13575https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/15862The author intends to recognize interdisciplinarity as a basis for the pedagogy of law, recognizing human rights, democracy. globalization and negotiation as new law forms. She insists on surpassing code and memory based pedagogies as the basis for the construction of an authentic academic community. She highlights the importance of constructing a student-teacher. relationship in social-legal knowledge.La autora propone adoptar la interdisciplinariedad como base para la pedagogía del derecho, reconociendo los derechos humanos, la democracia, la globalización y la negociación como nuevas formas de él. Insiste en superar la pedagogia «codiguera» o nemotécnica, partiendo de la construcción de una auténtica comunidad. académica. Subraya la trascendencia de construir una relación: estudiante-profesor en el saber sociojuridico.O autor se propõe a adotar a interdisciplinaridade como base da pedagogia do direito, reconhecendo os direitos humanos, a democracia, a globalização e a negociação como novas formas dela. Ele insiste na superação da "codiguera" ou pedagogia mnemônica, a partir da construção de uma comunidade autêntica. acadêmico. Destaca a importância da construção de uma relação professor-aluno no conhecimento sócio-jurídico.application/pdfspaspaUniversidad Pedagógica y Tecnológica de Colombiahttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/derecho_realidad/article/view/13575/11071Derechos de autor 2003 Derecho y realidadhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Derecho y Realidad; Vol. 1 No. 1 (2003): Julio - Diciembre; 22-31Derecho y Realidad; Vol. 1 Núm. 1 (2003): Julio - Diciembre; 22-31Derecho y Realidad; v. 1 n. 1 (2003): Julio - Diciembre; 22-312619-56071692-3936PedagogyLawAcademic communityNew LawPedagogíaDerechoComunidad académicaNuevo derechoPedagogíaDerechoComunidad académicaNuevo derechoPedagogical strategies and teaching practices for the teaching of lawEstrategias pedagógicas y prácticas docentes para la enseñanza de derechoEstratégias pedagógicas e práticas pedagógicas para o ensino do Direitoinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1Ceballos Molano, Raquel001/15862oai:repositorio.uptc.edu.co:001/158622025-07-18 11:09:20.843metadata.onlyhttps://repositorio.uptc.edu.coRepositorio Institucional UPTCrepositorio.uptc@uptc.edu.co
dc.title.en-US.fl_str_mv Pedagogical strategies and teaching practices for the teaching of law
dc.title.es-ES.fl_str_mv Estrategias pedagógicas y prácticas docentes para la enseñanza de derecho
dc.title.pt-BR.fl_str_mv Estratégias pedagógicas e práticas pedagógicas para o ensino do Direito
title Pedagogical strategies and teaching practices for the teaching of law
spellingShingle Pedagogical strategies and teaching practices for the teaching of law
Pedagogy
Law
Academic community
New Law
Pedagogía
Derecho
Comunidad académica
Nuevo derecho
Pedagogía
Derecho
Comunidad académica
Nuevo derecho
title_short Pedagogical strategies and teaching practices for the teaching of law
title_full Pedagogical strategies and teaching practices for the teaching of law
title_fullStr Pedagogical strategies and teaching practices for the teaching of law
title_full_unstemmed Pedagogical strategies and teaching practices for the teaching of law
title_sort Pedagogical strategies and teaching practices for the teaching of law
dc.subject.en-US.fl_str_mv Pedagogy
Law
Academic community
New Law
topic Pedagogy
Law
Academic community
New Law
Pedagogía
Derecho
Comunidad académica
Nuevo derecho
Pedagogía
Derecho
Comunidad académica
Nuevo derecho
dc.subject.es-ES.fl_str_mv Pedagogía
Derecho
Comunidad académica
Nuevo derecho
dc.subject.pt-BR.fl_str_mv Pedagogía
Derecho
Comunidad académica
Nuevo derecho
description The author intends to recognize interdisciplinarity as a basis for the pedagogy of law, recognizing human rights, democracy. globalization and negotiation as new law forms. She insists on surpassing code and memory based pedagogies as the basis for the construction of an authentic academic community. She highlights the importance of constructing a student-teacher. relationship in social-legal knowledge.
publishDate 2003
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2024-07-08T14:28:44Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2024-07-08T14:28:44Z
dc.date.none.fl_str_mv 2003-12-03
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.uptc.edu.co/index.php/derecho_realidad/article/view/13575
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/15862
url https://revistas.uptc.edu.co/index.php/derecho_realidad/article/view/13575
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/15862
dc.language.none.fl_str_mv spa
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uptc.edu.co/index.php/derecho_realidad/article/view/13575/11071
dc.rights.es-ES.fl_str_mv Derechos de autor 2003 Derecho y realidad
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2003 Derecho y realidad
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
dc.source.en-US.fl_str_mv Derecho y Realidad; Vol. 1 No. 1 (2003): Julio - Diciembre; 22-31
dc.source.es-ES.fl_str_mv Derecho y Realidad; Vol. 1 Núm. 1 (2003): Julio - Diciembre; 22-31
dc.source.pt-BR.fl_str_mv Derecho y Realidad; v. 1 n. 1 (2003): Julio - Diciembre; 22-31
dc.source.none.fl_str_mv 2619-5607
1692-3936
institution Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional UPTC
repository.mail.fl_str_mv repositorio.uptc@uptc.edu.co
_version_ 1839633885147693056