Pedagogical strategies and teaching practices for the teaching of law
The author intends to recognize interdisciplinarity as a basis for the pedagogy of law, recognizing human rights, democracy. globalization and negotiation as new law forms. She insists on surpassing code and memory based pedagogies as the basis for the construction of an authentic academic community...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2003
- Institución:
- Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
- Repositorio:
- RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uptc.edu.co:001/15862
- Acceso en línea:
- https://revistas.uptc.edu.co/index.php/derecho_realidad/article/view/13575
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/15862
- Palabra clave:
- Pedagogy
Law
Academic community
New Law
Pedagogía
Derecho
Comunidad académica
Nuevo derecho
Pedagogía
Derecho
Comunidad académica
Nuevo derecho
- Rights
- License
- Derechos de autor 2003 Derecho y realidad
id |
REPOUPTC2_a1d5487ff4600fafcee3d4039ebf0fdd |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.uptc.edu.co:001/15862 |
network_acronym_str |
REPOUPTC2 |
network_name_str |
RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC |
repository_id_str |
|
spelling |
2003-12-032024-07-08T14:28:44Z2024-07-08T14:28:44Zhttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/derecho_realidad/article/view/13575https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/15862The author intends to recognize interdisciplinarity as a basis for the pedagogy of law, recognizing human rights, democracy. globalization and negotiation as new law forms. She insists on surpassing code and memory based pedagogies as the basis for the construction of an authentic academic community. She highlights the importance of constructing a student-teacher. relationship in social-legal knowledge.La autora propone adoptar la interdisciplinariedad como base para la pedagogía del derecho, reconociendo los derechos humanos, la democracia, la globalización y la negociación como nuevas formas de él. Insiste en superar la pedagogia «codiguera» o nemotécnica, partiendo de la construcción de una auténtica comunidad. académica. Subraya la trascendencia de construir una relación: estudiante-profesor en el saber sociojuridico.O autor se propõe a adotar a interdisciplinaridade como base da pedagogia do direito, reconhecendo os direitos humanos, a democracia, a globalização e a negociação como novas formas dela. Ele insiste na superação da "codiguera" ou pedagogia mnemônica, a partir da construção de uma comunidade autêntica. acadêmico. Destaca a importância da construção de uma relação professor-aluno no conhecimento sócio-jurídico.application/pdfspaspaUniversidad Pedagógica y Tecnológica de Colombiahttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/derecho_realidad/article/view/13575/11071Derechos de autor 2003 Derecho y realidadhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Derecho y Realidad; Vol. 1 No. 1 (2003): Julio - Diciembre; 22-31Derecho y Realidad; Vol. 1 Núm. 1 (2003): Julio - Diciembre; 22-31Derecho y Realidad; v. 1 n. 1 (2003): Julio - Diciembre; 22-312619-56071692-3936PedagogyLawAcademic communityNew LawPedagogíaDerechoComunidad académicaNuevo derechoPedagogíaDerechoComunidad académicaNuevo derechoPedagogical strategies and teaching practices for the teaching of lawEstrategias pedagógicas y prácticas docentes para la enseñanza de derechoEstratégias pedagógicas e práticas pedagógicas para o ensino do Direitoinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1Ceballos Molano, Raquel001/15862oai:repositorio.uptc.edu.co:001/158622025-07-18 11:09:20.843metadata.onlyhttps://repositorio.uptc.edu.coRepositorio Institucional UPTCrepositorio.uptc@uptc.edu.co |
dc.title.en-US.fl_str_mv |
Pedagogical strategies and teaching practices for the teaching of law |
dc.title.es-ES.fl_str_mv |
Estrategias pedagógicas y prácticas docentes para la enseñanza de derecho |
dc.title.pt-BR.fl_str_mv |
Estratégias pedagógicas e práticas pedagógicas para o ensino do Direito |
title |
Pedagogical strategies and teaching practices for the teaching of law |
spellingShingle |
Pedagogical strategies and teaching practices for the teaching of law Pedagogy Law Academic community New Law Pedagogía Derecho Comunidad académica Nuevo derecho Pedagogía Derecho Comunidad académica Nuevo derecho |
title_short |
Pedagogical strategies and teaching practices for the teaching of law |
title_full |
Pedagogical strategies and teaching practices for the teaching of law |
title_fullStr |
Pedagogical strategies and teaching practices for the teaching of law |
title_full_unstemmed |
Pedagogical strategies and teaching practices for the teaching of law |
title_sort |
Pedagogical strategies and teaching practices for the teaching of law |
dc.subject.en-US.fl_str_mv |
Pedagogy Law Academic community New Law |
topic |
Pedagogy Law Academic community New Law Pedagogía Derecho Comunidad académica Nuevo derecho Pedagogía Derecho Comunidad académica Nuevo derecho |
dc.subject.es-ES.fl_str_mv |
Pedagogía Derecho Comunidad académica Nuevo derecho |
dc.subject.pt-BR.fl_str_mv |
Pedagogía Derecho Comunidad académica Nuevo derecho |
description |
The author intends to recognize interdisciplinarity as a basis for the pedagogy of law, recognizing human rights, democracy. globalization and negotiation as new law forms. She insists on surpassing code and memory based pedagogies as the basis for the construction of an authentic academic community. She highlights the importance of constructing a student-teacher. relationship in social-legal knowledge. |
publishDate |
2003 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2024-07-08T14:28:44Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2024-07-08T14:28:44Z |
dc.date.none.fl_str_mv |
2003-12-03 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.uptc.edu.co/index.php/derecho_realidad/article/view/13575 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/15862 |
url |
https://revistas.uptc.edu.co/index.php/derecho_realidad/article/view/13575 https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/15862 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uptc.edu.co/index.php/derecho_realidad/article/view/13575/11071 |
dc.rights.es-ES.fl_str_mv |
Derechos de autor 2003 Derecho y realidad http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2003 Derecho y realidad http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia |
dc.source.en-US.fl_str_mv |
Derecho y Realidad; Vol. 1 No. 1 (2003): Julio - Diciembre; 22-31 |
dc.source.es-ES.fl_str_mv |
Derecho y Realidad; Vol. 1 Núm. 1 (2003): Julio - Diciembre; 22-31 |
dc.source.pt-BR.fl_str_mv |
Derecho y Realidad; v. 1 n. 1 (2003): Julio - Diciembre; 22-31 |
dc.source.none.fl_str_mv |
2619-5607 1692-3936 |
institution |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional UPTC |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio.uptc@uptc.edu.co |
_version_ |
1839633885147693056 |