Pedagogical strategies and teaching practices for the teaching of law

The author intends to recognize interdisciplinarity as a basis for the pedagogy of law, recognizing human rights, democracy. globalization and negotiation as new law forms. She insists on surpassing code and memory based pedagogies as the basis for the construction of an authentic academic community...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2003
Institución:
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
Repositorio:
RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uptc.edu.co:001/15862
Acceso en línea:
https://revistas.uptc.edu.co/index.php/derecho_realidad/article/view/13575
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/15862
Palabra clave:
Pedagogy
Law
Academic community
New Law
Pedagogía
Derecho
Comunidad académica
Nuevo derecho
Pedagogía
Derecho
Comunidad académica
Nuevo derecho
Rights
License
Derechos de autor 2003 Derecho y realidad