The dynamics of the math class mediated by communication

This review article discusses how communication in a math class is understood. In this text, communication is more than reporting. It is the act of putting something in common until assigning meaning collectively, a process that enables the understanding and establishment of communicative relationsh...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
http://purl.org/coar/resource_type/c_6515
Fecha de publicación:
2019
Institución:
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
Repositorio:
RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uptc.edu.co:001/10313
Acceso en línea:
https://revistas.uptc.edu.co/index.php/investigacion_duitama/article/view/10016
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/10313
Palabra clave:
communication;
math class;
learning as participation;
communication patterns;
learning community
comunicación;
clase de matemáticas;
aprendizaje como participación patrones de comunicación;
comunidad de aprendizaje
Rights
License
Derechos de autor 2019 REVISTA DE INVESTIGACIÓN, DESARROLLO E INNOVACIÓN