The dynamics of the math class mediated by communication
This review article discusses how communication in a math class is understood. In this text, communication is more than reporting. It is the act of putting something in common until assigning meaning collectively, a process that enables the understanding and establishment of communicative relationsh...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- http://purl.org/coar/resource_type/c_6515
- Fecha de publicación:
- 2019
- Institución:
- Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
- Repositorio:
- RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uptc.edu.co:001/10313
- Acceso en línea:
- https://revistas.uptc.edu.co/index.php/investigacion_duitama/article/view/10016
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/10313
- Palabra clave:
- communication;
math class;
learning as participation;
communication patterns;
learning community
comunicación;
clase de matemáticas;
aprendizaje como participación patrones de comunicación;
comunidad de aprendizaje
- Rights
- License
- Derechos de autor 2019 REVISTA DE INVESTIGACIÓN, DESARROLLO E INNOVACIÓN