Interpreting Accent Marks as Hiatus Indicators: Syllabification Intuitions for io Sequences in US Spanish

This study considers the syllabification perceptions of heritage speakers of Spanish (HSS), second language learners, and monolingual speakers in words with io sequences in order to understand the differences between HSS and the other two groups. Participants completed a reading ta...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2020
Institución:
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
Repositorio:
RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uptc.edu.co:001/11002
Acceso en línea:
https://revistas.uptc.edu.co/index.php/linguistica_hispanica/article/view/11431
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/11002
Palabra clave:
heritage Spanish
bilingualism
heritage phonology
syllabification
Spanish in the United States
diphthongs
hiatus
vowel sequences
accent marks
heritage writing
español de herencia
bilingüismo
fonología de herencia
silabificación
español en los Estados Unidos
diptongo
hiato
secuencias vocálicas
signos de acentuación
escritura de herencia
espagnol d’ héritage
bilinguisme
phonologie d’ héritage
syllabification
espagnol aux États-Unis
diphtongues
hiatus
séquences de voyelles
marques d'accentuation
écriture
espanhol patrimonial
bilinguismo
fonologia patrimonial
silabificação
espanhol nos Estados Unidos
ditongos
hiato
sequências de vogais
acento
escritos patrimoniais
Rights
openAccess
License
Copyright (c) 2020 Cuadernos de Lingüística Hispánica