Didactic proposal for teaching basic electrical circuits
This paper reports a methodological approach to teach basic electrical circuits, based on the constructivist model and two of their variants: meaningful learning and collaborative learning. Applying the DIRECT test it was evaluated the hability of analizing electrical circuits of direct current, by...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- http://purl.org/coar/resource_type/c_6521
- Fecha de publicación:
- 2014
- Institución:
- Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
- Repositorio:
- RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uptc.edu.co:001/10186
- Acceso en línea:
- https://revistas.uptc.edu.co/index.php/investigacion_duitama/article/view/2891
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/10186
- Palabra clave:
- methodological approach
collaborative learning
electrical circuits teaching.
propuesta didáctica
aprendizaje colaborativo
enseñanza de circuitos eléctricos
- Rights
- License
- Derechos de autor 2014 REVISTA DE INVESTIGACIÓN, DESARROLLO E INNOVACIÓN