Didactic proposal for teaching basic electrical circuits

This paper reports a methodological approach to teach basic electrical circuits, based on the constructivist model and two of their variants: meaningful learning and collaborative learning. Applying the DIRECT test it was evaluated the hability of analizing electrical circuits of direct current, by...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
http://purl.org/coar/resource_type/c_6521
Fecha de publicación:
2014
Institución:
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
Repositorio:
RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uptc.edu.co:001/10186
Acceso en línea:
https://revistas.uptc.edu.co/index.php/investigacion_duitama/article/view/2891
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/10186
Palabra clave:
methodological approach
collaborative learning
electrical circuits teaching.
propuesta didáctica
aprendizaje colaborativo
enseñanza de circuitos eléctricos
Rights
License
Derechos de autor 2014 REVISTA DE INVESTIGACIÓN, DESARROLLO E INNOVACIÓN