Importance of second language in the tourism sector
In the present work we aim to show the importance of awareness among tourism businesses to train all linked to the tourism sector in the management of the English language staff, the above given the steady growth of foreign visitors to our country. The national government seeking to promote and impl...
- Autores:
-
Sánchez, Juan Carlos
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2015
- Institución:
- Universidad Militar Nueva Granada
- Repositorio:
- Repositorio UMNG
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.umng.edu.co:10654/7346
- Acceso en línea:
- https://hdl.handle.net/10654/7346
- Palabra clave:
- TURISMO - COLOMBIA
BILINGÜISMO - COLOMBIA
Tourism
Bilingualism
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Program
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Importancia de la segunda lengua en el sector turismo |
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Importance of second language in the tourism sector TURISMO - COLOMBIA BILINGÜISMO - COLOMBIA Tourism Bilingualism Education Sector Program Turismo Bilingüismo Educación Sector Programa |
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TURISMO - COLOMBIA BILINGÜISMO - COLOMBIA Tourism Bilingualism Education Sector Program Turismo Bilingüismo Educación Sector Programa |
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In the present work we aim to show the importance of awareness among tourism businesses to train all linked to the tourism sector in the management of the English language staff, the above given the steady growth of foreign visitors to our country. The national government seeking to promote and implement strategies to provide competence in the English language created the Colombia National Bilingualism Program 2004 - 2019 " English as a Foreign Language : A strategy for competitiveness" . In order to meet the specific goals of the program the Ministry of Commerce, Industry and Tourism, started in 2012 the training program to all persons belonging to the tourism sector |
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Ministerio de Comercio, Industria y Turismo. Centro de Información Turística, Informe Turismo Agosto 2015. Ministerio de Comercio, Industria y Turismo. Informe de Gestión 2014 Sector Comercio, Industria y Turismo Ministerio de Educación Nacional, Programa Nacional de Bilingüismo Colombia 2004 – 2019, inglés como Lengua Extranjera: Una estrategia para la competitividad Banco de la República, Centro de Estudios Económicos Regionales Cartagena. Bilingüismo en Colombia, Andrés Sánchez Jabba, Fedesarrollo, Centro de Investigación Económica y Social. Informe Mensual del Mercado Laboral, Bilingüismo en el mercado laboral colombiano. |
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Mendoza Beltrán, DavidSánchez, Juan CarlosEspecialista en Finanzas y Administración PúblicaCampus UMNG2016-02-05T14:01:39Z2016-02-05T14:01:39Z2015-11-27https://hdl.handle.net/10654/7346In the present work we aim to show the importance of awareness among tourism businesses to train all linked to the tourism sector in the management of the English language staff, the above given the steady growth of foreign visitors to our country. The national government seeking to promote and implement strategies to provide competence in the English language created the Colombia National Bilingualism Program 2004 - 2019 " English as a Foreign Language : A strategy for competitiveness" . In order to meet the specific goals of the program the Ministry of Commerce, Industry and Tourism, started in 2012 the training program to all persons belonging to the tourism sectorEn el presente trabajo se busca mostrar la importancia de concientizar a las empresas del sector turismo para capacitar a todo el personal vinculado a este sector en el manejo del idioma inglés, lo anterior teniendo en cuenta el constante crecimiento de extranjeros que visitan nuestro país. El Gobierno Nacional de Colombia buscando impulsar y ejecutar estrategias que aporten competencia en el manejo del idioma inglés creó el Programa Nacional de Bilingüismo Colombia 2004 – 2019 “Inglés como Lengua Extranjera: Una estrategia para la competitividad”. Con el propósito de cumplir las metas específicas del programa el Ministerio de Comercio, Industria y Turismo, inició en el año 2012 el programa de capacitación dirigido a todas las personas pertenecientes al sector turismo.pdfspaUniversidad Militar Nueva GranadaEspecialización en Finanzas y Administración PúblicaFacultad de Ciencias EconómicasImportance of second language in the tourism sectorImportancia de la segunda lengua en el sector turismoinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisTrabajo de gradohttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fTURISMO - COLOMBIABILINGÜISMO - COLOMBIATourismBilingualismEducationSectorProgramTurismoBilingüismoEducaciónSectorProgramaMinisterio de Comercio, Industria y Turismo. Centro de Información Turística, Informe Turismo Agosto 2015.Ministerio de Comercio, Industria y Turismo. Informe de Gestión 2014 Sector Comercio, Industria y TurismoMinisterio de Educación Nacional, Programa Nacional de Bilingüismo Colombia 2004 – 2019, inglés como Lengua Extranjera: Una estrategia para la competitividadBanco de la República, Centro de Estudios Económicos Regionales Cartagena. Bilingüismo en Colombia, Andrés Sánchez Jabba,Fedesarrollo, Centro de Investigación Económica y Social. Informe Mensual del Mercado Laboral, Bilingüismo en el mercado laboral colombiano.http://purl.org/coar/access_right/c_abf2ORIGINALSanchezJuanCarlos2015.pdfapplication/pdf419430https://repository.umng.edu.co/bitstreams/3245e50a-6b97-4116-92ca-2e8415b120ed/download7efb7cd3bd03db90f20325644a57d797MD51LICENSElicense.txttext/plain1521https://repository.umng.edu.co/bitstreams/4dbd75c1-1850-4f55-bd46-61a2ad2538b3/download57c1b5429c07cf705f9d5e4ce515a2f6MD52TEXTSanchezJuanCarlos2015.pdf.txtExtracted texttext/plain19265https://repository.umng.edu.co/bitstreams/f3a64698-37f0-48c0-925d-b4121c96c07a/downloadeadff78b69c37ecf1bd1305a037a7588MD53THUMBNAILSanchezJuanCarlos2015.pdf.jpgIM Thumbnailimage/jpeg4833https://repository.umng.edu.co/bitstreams/bf72487d-014c-4874-9ed8-e2f8fbab4184/download682c420e02a46d44c1e0e38a439c94d9MD5410654/7346oai:repository.umng.edu.co:10654/73462025-10-28 15:35:28.428open.accesshttps://repository.umng.edu.coRepositorio Institucional UMNGbibliodigital@unimilitar.edu.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 |
