Borde como articulador de ciudad
With the arrival of the Metro to Bogotá, the architects asked some questions regarding the city and the consequences of the arrival of this mass transit medium, my first concern regarding the arrival of the elevated metro and more about the second stage that will be built on Avenida Caracas, is the...
- Autores:
-
Isaza Pulido, Carina
- Tipo de recurso:
- Trabajo de grado de pregrado
- Fecha de publicación:
- 2017
- Institución:
- Universidad de los Andes
- Repositorio:
- Séneca: repositorio Uniandes
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uniandes.edu.co:1992/61541
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/1992/61541
- Palabra clave:
- Diseño arquitectónico
Edificios de usos múltiples
Espacio público
Rehabilitación urbana
- Rights
- openAccess
- License
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With the arrival of the Metro to Bogotá, the architects asked some questions regarding the city and the consequences of the arrival of this mass transit medium, my first concern regarding the arrival of the elevated metro and more about the second stage that will be built on Avenida Caracas, is the lack of connection that are presented between the eastern and western side of Avenida Caracas as a historical process, the eastern side of Caracas has more construction and investment than the western side only need to take a tour of this important avenue to see the situation, so my challenge from the beginning was to generate a building that managed to integrate and improve the connection as well as hosting the last Metro station. The project is constituted of two metropolitan equipments with a central connection, the subway station, the place of intervention is the Avenue Caracas between streets 74 and 75. And it aims to generate a building for the city, which connects the metropolitan part of the Metro and the barrial part of San Felipe and Chapinero. The project is based on the mat building, in addition to the vernacular architecture, Jane Jacobs City concepts, the architecture seen as a system of Japanese metabolism, Louis Kahn, among others. All these concepts come together to make way for a building that behaves like a system that makes part of the city more than an isolated building. This system of construction aims to be flexible, replicable and versatile according to the needs of the users and the place, it is a system that can be replicated in all the stations of the metro and can adapt to the different conditions of Bogotá.--Tomado del Formato de Documento de Grado.. |
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The project is constituted of two metropolitan equipments with a central connection, the subway station, the place of intervention is the Avenue Caracas between streets 74 and 75. And it aims to generate a building for the city, which connects the metropolitan part of the Metro and the barrial part of San Felipe and Chapinero. The project is based on the mat building, in addition to the vernacular architecture, Jane Jacobs City concepts, the architecture seen as a system of Japanese metabolism, Louis Kahn, among others. All these concepts come together to make way for a building that behaves like a system that makes part of the city more than an isolated building. This system of construction aims to be flexible, replicable and versatile according to the needs of the users and the place, it is a system that can be replicated in all the stations of the metro and can adapt to the different conditions of Bogotá.--Tomado del Formato de Documento de Grado..Con la llegada del metro a Bogotá los arquitectos nos plantemos algunas preguntas en lo que respecta a la ciudad y las consecuencias de la llegada de este medio masivo de transporte, mi primera preocupación en cuanto a la llegada del metro elevado y más sobre la segunda etapa que será construida en la avenida Caracas, es la falta de conexión que se vienen presentando entre el lado oriental y occidental de la avenida Caracas como proceso histórico, el lado oriental de la Caracas tiene más construcción e inversión que el lado occidental solo basta con dar un recorrido por esta importante avenida para notarlo, por eso mi reto desde un principio fue generar un edificio que lograra integrar y mejorar la conexión además de albergar la última estación de Metro. El proyecto se constituye de dos equipamientos metropolitanos con una conexión central, la estación del Metro, el lugar de intervención es la avenida Caracas entre calles 74 y 75. Y pretende generar un edifico para la ciudad, que conecte la parte metropolitana del metro y la parte barrial de San Felipe y Chapinero. El proyecto se basa en el Mat building, además de la arquitectura vernácula, conceptos de ciudad de Jane Jacobs, la arquitectura vista como un sistema del metabolismo Japonés, Louis Kahn, entre otros. Todos estos conceptos se unen para dar paso a un edificio que se comporta como un sistema que hace parte de la ciudad más que un edificio aislado. Este sistema de construcción pretende ser flexible, replicable y versátil según las necesidades de los usuario y el lugar, es un sistema que puede ser replicado en todas las estaciones del Metro y se puede adaptar a las diferentes condiciones de Bogotá.ArquitectoPregradoalgunas a colorapplication/pdfspaUniversidad de los AndesArquitecturaFacultad de Arquitectura y DiseñoDepartamento de ArquitecturaBorde como articulador de ciudadTrabajo de grado - Pregradoinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisinfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fTexthttp://purl.org/redcol/resource_type/TPDiseño arquitectónicoEdificios de usos múltiplesEspacio públicoRehabilitación urbana200915800Publication0000-0003-4715-603Xvirtual::20740-1https://scienti.minciencias.gov.co/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0001363633virtual::20740-1b747941d-0a60-4580-b87d-fd08b78a41ffvirtual::20740-1b747941d-0a60-4580-b87d-fd08b78a41ffvirtual::20740-1ORIGINAL12921.pdfapplication/pdf11893033https://repositorio.uniandes.edu.co/bitstreams/976a15a4-70e9-4232-8acb-6710249da191/download77c985ffe4414d0b8b67c857573c6e82MD51TEXT12921.pdf.txt12921.pdf.txtExtracted texttext/plain14106https://repositorio.uniandes.edu.co/bitstreams/de71a2b6-f71e-4891-aaf5-ab3672d565d4/download09e995b63034906769bfde7974fd3a95MD52THUMBNAIL12921.pdf.jpg12921.pdf.jpgIM Thumbnailimage/jpeg7555https://repositorio.uniandes.edu.co/bitstreams/1e13c1cd-3b71-4b64-b36f-05bbf6aac026/downloadf99d7e7f7d6b71f0237d7ea51c3e581fMD531992/61541oai:repositorio.uniandes.edu.co:1992/615412024-12-04 16:47:05.652http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/open.accesshttps://repositorio.uniandes.edu.coRepositorio institucional Sénecaadminrepositorio@uniandes.edu.co |