Influencia de la implementación del pago electrónico en el flujo de capacidad máxima de unas estaciones de peaje

Toll plaza are physical elements belonging to the road environment, this directly affect the level of service of routes. That's why it has been sought ways to improve the level of service. In the year 2016 the Ministry of Transport, through the Instituto Nacional de Vias (Invías), published the...

Full description

Autores:
Requena Díaz, Jorge Enrique
Tipo de recurso:
Trabajo de grado de pregrado
Fecha de publicación:
2017
Institución:
Universidad de los Andes
Repositorio:
Séneca: repositorio Uniandes
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uniandes.edu.co:1992/61446
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/1992/61446
Palabra clave:
Flujo de tráfico
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description Toll plaza are physical elements belonging to the road environment, this directly affect the level of service of routes. That's why it has been sought ways to improve the level of service. In the year 2016 the Ministry of Transport, through the Instituto Nacional de Vias (Invías), published the specification for the project of a public private partnership (APP), in which 20 toll stations are going to be selected to be equipped with the technology of electronic collection vehicle (REV), through which is expected to increase the level of service of toll plaza of the country. In this study, is to observe the maximum capacity of the roads improvement to implement this system in three country toll stations. For this PTV-Vissim 9.00 simulations, were made to compare the behavior of the current route via using a lane with this payment system or two-lane. For cases with the implementation of electronic payment it was increasing the percentage of vehicle population using this medium of payment. Of the simulations, is obtained that the implementation of the system REV if has a influence positively in the maximum capacity of the toll stations, when the percentage of vehicle flow to use East middle exceed the 20%. Additionally is got that whenthe population vehicles that they use this system of payment is greater than 70% is better to use two lanes with this collection system.--Tomado del Formato de Documento de Grado.
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In the year 2016 the Ministry of Transport, through the Instituto Nacional de Vias (Invías), published the specification for the project of a public private partnership (APP), in which 20 toll stations are going to be selected to be equipped with the technology of electronic collection vehicle (REV), through which is expected to increase the level of service of toll plaza of the country. In this study, is to observe the maximum capacity of the roads improvement to implement this system in three country toll stations. For this PTV-Vissim 9.00 simulations, were made to compare the behavior of the current route via using a lane with this payment system or two-lane. For cases with the implementation of electronic payment it was increasing the percentage of vehicle population using this medium of payment. Of the simulations, is obtained that the implementation of the system REV if has a influence positively in the maximum capacity of the toll stations, when the percentage of vehicle flow to use East middle exceed the 20%. Additionally is got that whenthe population vehicles that they use this system of payment is greater than 70% is better to use two lanes with this collection system.--Tomado del Formato de Documento de Grado.Las estaciones de peaje al ser elementos físicos pertenecientes al entorno vial, afectan directamente el nivel de servicio de las vías. Es por esto que se ha buscado diferentes formas de mejorar el nivel de servicio. En el año 2016 el Ministerio de Transporte, a través del Instituto Nacional de Vías (Invías), publicó el pliego de condiciones del proyecto de la Asociación Público Privada (APP), en el cual se buscan 20 estaciones de peajes para ser equipadas con la tecnología de recaudo electrónico vehicular (REV), con el cual se espera tener un mejoramiento del nivel de servicio de las estaciones de peaje del país. En este estudio, se quiere observar el mejoramiento de la capacidad máxima de las vías al implementar este sistema en tres estaciones de peaje del país. Para esto se hicieron simulaciones en PTV-Vissim 9.00, para comparar el comportamiento de la vía actual con la vía usando un carril con este sistema de pago o dos carriles. Para los casos con la implementación del pago electrónico se fue aumentando el porcentaje de la población vehicular que utiliza este medio de pago. De las simulaciones, se obtuvo que la implementación del sistema REV si tiene una influencia positiva en la capacidad máxima de las estaciones de peaje, cuando el porcentaje del flujo vehicular que utilizan este medio superan el 20%. Adicionalmente se obtuvo que cuando la población vehicular que utilizan este sistema de pago es mayor al 70% es mejor utilizar dos carriles con este sistema de recaudo.Ingeniero CivilPregradoalgunas a colorapplication/pdfspaUniversidad de los AndesIngeniería CivilFacultad de IngenieríaDepartamento de Ingeniería Civil y AmbientalInfluencia de la implementación del pago electrónico en el flujo de capacidad máxima de unas estaciones de peajeTrabajo de grado - Pregradoinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisinfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fTexthttp://purl.org/redcol/resource_type/TPFlujo de tráfico201212317Publicationhttps://scholar.google.es/citations?user=EF0oTRgAAAAJvirtual::17732-10000-0002-4818-2195virtual::17732-1https://scienti.minciencias.gov.co/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0000000148virtual::17732-11b4dd4ed-b789-4d68-a9cf-446cccefb37evirtual::17732-11b4dd4ed-b789-4d68-a9cf-446cccefb37evirtual::17732-1TEXT12940.pdf.txt12940.pdf.txtExtracted texttext/plain53072https://repositorio.uniandes.edu.co/bitstreams/cbf67a49-b05c-4f2e-b1cb-fe6c3448e8b6/downloadf51a87846f00b7adfc410ab15a52144cMD52THUMBNAIL12940.pdf.jpg12940.pdf.jpgIM Thumbnailimage/jpeg8911https://repositorio.uniandes.edu.co/bitstreams/5b78afb2-fdfa-45d6-b306-aab9341a18c5/download2c556de84eae6d1e9683db6cb715af14MD53ORIGINAL12940.pdfapplication/pdf1831645https://repositorio.uniandes.edu.co/bitstreams/e75d3a14-6c52-4feb-ba77-0aac84c728fd/downloadd73351ce8a9a680aacc98ec6d9503213MD511992/61446oai:repositorio.uniandes.edu.co:1992/614462024-03-13 16:06:05.076https://repositorio.uniandes.edu.co/static/pdf/aceptacion_uso_es.pdfopen.accesshttps://repositorio.uniandes.edu.coRepositorio institucional Sénecaadminrepositorio@uniandes.edu.co