My experience teaching english to young learners and teenagers: some reflections
In spite of the harsh environment teachers from the official sector have had to work in, teaching English to children and young learners is a challenging, demanding, hard, but pleasant activity. I am going to write about my experience teaching primary and high school, the difficulties I have encount...
- Autores:
-
Mahecha Sánchez, Rocío
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2003
- Institución:
- Universidad Nacional de Colombia
- Repositorio:
- Universidad Nacional de Colombia
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.unal.edu.co:unal/25312
- Acceso en línea:
- https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/25312
http://bdigital.unal.edu.co/16349/
- Palabra clave:
- English-Teaching
Children Second Language Acquisition
Adolescents Second Language Acquisition
Teaching-Primary School
Teaching-High School
- Rights
- openAccess
- License
- Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
Summary: | In spite of the harsh environment teachers from the official sector have had to work in, teaching English to children and young learners is a challenging, demanding, hard, but pleasant activity. I am going to write about my experience teaching primary and high school, the difficulties I have encountered, and also the satisfaction of doing my best in this profession. Key words: English-Teaching, Children Second Language Acquisition, Adolescents Second Language Acquisition, Teaching-Primary School, Teaching-High School A pesar de la difícil situación que han vivido los maestros del sector oficial, la enseñanza de la lengua inglesa a niños y adolescentes es una actividad desafiante, exigente y sumamente gratificante. En las siguientes líneas escribiré sobre mi experiencia en la escuela primaria y secundaria, las dificultades que he encontrado y además, la satisfacción de hacer lo mejor en mi profesión. Palabras claves: Inglés-Enseñanza, Adquisición de segundo lenguaje en niños, Adquisición de segundo lenguaje en adolescentes, Enseñanza-Escuela primaria, Enseñanza- Escuela secundaria |
---|