Generative Artifcial Intelligence and Extended Cognition
This paper philosophically examines the impact of generative artifcial intelligence on learning processes from the perspective of extended cognition. The central problem addressed is how these technologies can transform students into passive or active learners, infuencing the development of cognitiv...
- Autores:
-
Rivera Novoa, Ángel Giovanni
Duarte Arias, Daniel Augusto
- Tipo de recurso:
- Article of investigation
- Fecha de publicación:
- 2025
- Institución:
- Universidad de Antioquia
- Repositorio:
- Repositorio UdeA
- Idioma:
- eng
- OAI Identifier:
- oai:bibliotecadigital.udea.edu.co:10495/46452
- Acceso en línea:
- https://hdl.handle.net/10495/46452
- Palabra clave:
- Inteligencia artificial
Artificial intelligence
Tecnología educacional
Educational technology
Aprendizaje activo
Activity learning
Innovación educacional
Educational innovations
Cognición
Cognition
http://vocabularies.unesco.org/thesaurus/concept3052
http://vocabularies.unesco.org/thesaurus/concept97
http://vocabularies.unesco.org/thesaurus/concept1304
http://vocabularies.unesco.org/thesaurus/concept7281
http://vocabularies.unesco.org/thesaurus/concept387
ODS 4: Educación de calidad. Garantizar una educación inclusiva y equitativa de calidad y promover oportunidades de aprendizaje permanente para todos
- Rights
- openAccess
- License
- http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
