Fostering Students’ Critical Awareness Through Critical Media Literacy

ABSTRACT : This action-research aimed at fostering student’s critical awareness through Critical Media Literacy (CML) by identifying students’ perceptions about a particular TV series using the Empowerment Spiral (ES). It was conducted in a public school in El Carmen de Viboral, Antioquia with 35 fi...

Full description

Autores:
Muñoz Agudelo, Santiago
Tipo de recurso:
Trabajo de grado de pregrado
Fecha de publicación:
2023
Institución:
Universidad de Antioquia
Repositorio:
Repositorio UdeA
Idioma:
eng
OAI Identifier:
oai:bibliotecadigital.udea.edu.co:10495/36940
Acceso en línea:
https://hdl.handle.net/10495/36940
Palabra clave:
Action research
English language - Study and teaching
Television series
Investigación acción
Empoderamiento
Empowerment
Alfabetización (Educación)
Critical media literacy
Alfabetización crítica
Inglés - Aprendizaje
Series de televisión
http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85000722
http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85043705
http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85133623
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/