The Assessment Practices of Primary School Teachers of French Foreign Language: The Case of Costa Rica: Las prácticas evaluativas de docentes de primaria de francés como lengua extranjera: el caso de Costa Rica
Introduction: Research on assessment practices in language has been a topic that has aroused a lot of interest in recent years. Therefore, this research aims, on the one hand, to characterize the conceptions of the assessment of French teachers as a foreign language and, on the other hand, to analys...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2022
- Institución:
- Universidad Antonio Nariño
- Repositorio:
- Repositorio UAN
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11040
- Acceso en línea:
- https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/1306
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11040
- Palabra clave:
- prácticas evaluativas
docentes
edicación primaria
francés como lengua extranjera
investigación exploratoria
Assessment practices
teachers
primary school
French foreign language
exploratory research
- Rights
- License
- Copyright (c) 2022 Kuok Wa Chao Chao, Ileana Arias Corrales
id |
UAntonioN2_995e97b8cc3112d85c8f0c88ea9e2803 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11040 |
network_acronym_str |
UAntonioN2 |
network_name_str |
Repositorio UAN |
repository_id_str |
|
spelling |
2022-10-122024-10-10T02:37:28Z2024-10-10T02:37:28Zhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/130610.54104/papeles.v14n28.1306https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11040Introduction: Research on assessment practices in language has been a topic that has aroused a lot of interest in recent years. Therefore, this research aims, on the one hand, to characterize the conceptions of the assessment of French teachers as a foreign language and, on the other hand, to analyse their assessment practices. Methodology: Based on these objectives, exploratory research is carried out in which 26 primary school teachers participated through an online questionnaire. Results and discussion: As main results, it was found that the teachers conceive assessment such as verification and knowledge verification. Their assessment practices are often framed in traditional assessment and they are influenced by what is established by the Ministry of Public Education. That is why the teacher is generally the person responsible for the entire assessment process and the correction. Conclusions: Finally, the assessment practices are influenced by the teachers’ beliefs and by the institutional context that they play a primary role in the assessment process.Introducción: las investigaciones sobre prácticas evaluativas en lengua han sido un tema que ha despertado mucho interés en estos años. Por tanto, esta investigación se propone, por un lado, caracterizar las concepciones de la evaluación del profesorado de francés como lengua extranjera y, por otro, analizar sus prácticas evaluativas. Metodología: a partir de estos objetivos, se realiza una investigación exploratoria en la cual participaron 26 docentes de primaria mediante un cuestionario aplicado en línea. Resultados y discusión: como resultados principales, se encontró que el personal docente concibe la evaluación como la verificación y la comprobación de conocimientos. Sus prácticas evaluativas se enmarcan sobre todo en la evaluación tradicional y están en general influenciadas por lo que se establece en el Ministerio de Educación Pública (MEP). De esta manera, el profesorado es el principal responsable de todo el proceso evaluativo y de la corrección. Conclusiones: como conclusiones, las prácticas evaluativas están influenciadas por la comprensión de la evaluación de los docentes y por el contexto institucional que desempeñan un papel primordial en el proceso evaluativo.application/pdfspaUNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑOhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/1306/1110Copyright (c) 2022 Kuok Wa Chao Chao, Ileana Arias Corraleshttps://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Papeles; Vol. 14 No. 28 (2022): Papeles, Vol.14, Issue 28 (July-December, 2022)Papeles; Vol. 14 Núm. 28 (2022): Papeles, Vol. 14 Núm. 28 (Julio-Diciembre, 2022)Papeles; v. 14 n. 28 (2022): Papeles, Vol.14, Issue 28 (July-December, 2022)2346-09110123-067010.54104/papeles.v14n28prácticas evaluativasdocentesedicación primariafrancés como lengua extranjerainvestigación exploratoriaAssessment practicesteachersprimary schoolFrench foreign languageexploratory researchThe Assessment Practices of Primary School Teachers of French Foreign Language: The Case of Costa Rica: Las prácticas evaluativas de docentes de primaria de francés como lengua extranjera: el caso de Costa RicaLas prácticas evaluativas de docentes de primaria de francés como lengua extranjera: el caso de Costa Rica : The Assessment Practices of Primary School Teachers of French Foreign Language: The Case of Costa Ricainfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Chao Chao, Kuok WaArias Corrales, Ileana123456789/11040oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/110402024-10-14 03:46:07.122metadata.onlyhttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.co |
dc.title.en-US.fl_str_mv |
The Assessment Practices of Primary School Teachers of French Foreign Language: The Case of Costa Rica: Las prácticas evaluativas de docentes de primaria de francés como lengua extranjera: el caso de Costa Rica |
dc.title.es-ES.fl_str_mv |
Las prácticas evaluativas de docentes de primaria de francés como lengua extranjera: el caso de Costa Rica : The Assessment Practices of Primary School Teachers of French Foreign Language: The Case of Costa Rica |
title |
The Assessment Practices of Primary School Teachers of French Foreign Language: The Case of Costa Rica: Las prácticas evaluativas de docentes de primaria de francés como lengua extranjera: el caso de Costa Rica |
spellingShingle |
The Assessment Practices of Primary School Teachers of French Foreign Language: The Case of Costa Rica: Las prácticas evaluativas de docentes de primaria de francés como lengua extranjera: el caso de Costa Rica prácticas evaluativas docentes edicación primaria francés como lengua extranjera investigación exploratoria Assessment practices teachers primary school French foreign language exploratory research |
title_short |
The Assessment Practices of Primary School Teachers of French Foreign Language: The Case of Costa Rica: Las prácticas evaluativas de docentes de primaria de francés como lengua extranjera: el caso de Costa Rica |
title_full |
The Assessment Practices of Primary School Teachers of French Foreign Language: The Case of Costa Rica: Las prácticas evaluativas de docentes de primaria de francés como lengua extranjera: el caso de Costa Rica |
title_fullStr |
The Assessment Practices of Primary School Teachers of French Foreign Language: The Case of Costa Rica: Las prácticas evaluativas de docentes de primaria de francés como lengua extranjera: el caso de Costa Rica |
title_full_unstemmed |
The Assessment Practices of Primary School Teachers of French Foreign Language: The Case of Costa Rica: Las prácticas evaluativas de docentes de primaria de francés como lengua extranjera: el caso de Costa Rica |
title_sort |
The Assessment Practices of Primary School Teachers of French Foreign Language: The Case of Costa Rica: Las prácticas evaluativas de docentes de primaria de francés como lengua extranjera: el caso de Costa Rica |
dc.subject.es-ES.fl_str_mv |
prácticas evaluativas docentes edicación primaria francés como lengua extranjera investigación exploratoria |
topic |
prácticas evaluativas docentes edicación primaria francés como lengua extranjera investigación exploratoria Assessment practices teachers primary school French foreign language exploratory research |
dc.subject.en-US.fl_str_mv |
Assessment practices teachers primary school French foreign language exploratory research |
description |
Introduction: Research on assessment practices in language has been a topic that has aroused a lot of interest in recent years. Therefore, this research aims, on the one hand, to characterize the conceptions of the assessment of French teachers as a foreign language and, on the other hand, to analyse their assessment practices. Methodology: Based on these objectives, exploratory research is carried out in which 26 primary school teachers participated through an online questionnaire. Results and discussion: As main results, it was found that the teachers conceive assessment such as verification and knowledge verification. Their assessment practices are often framed in traditional assessment and they are influenced by what is established by the Ministry of Public Education. That is why the teacher is generally the person responsible for the entire assessment process and the correction. Conclusions: Finally, the assessment practices are influenced by the teachers’ beliefs and by the institutional context that they play a primary role in the assessment process. |
publishDate |
2022 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2024-10-10T02:37:28Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2024-10-10T02:37:28Z |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-10-12 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/1306 10.54104/papeles.v14n28.1306 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11040 |
url |
https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/1306 https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11040 |
identifier_str_mv |
10.54104/papeles.v14n28.1306 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/1306/1110 |
dc.rights.en-US.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Kuok Wa Chao Chao, Ileana Arias Corrales https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0 |
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Kuok Wa Chao Chao, Ileana Arias Corrales https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0 http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.en-US.fl_str_mv |
UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO |
dc.source.en-US.fl_str_mv |
Papeles; Vol. 14 No. 28 (2022): Papeles, Vol.14, Issue 28 (July-December, 2022) |
dc.source.es-ES.fl_str_mv |
Papeles; Vol. 14 Núm. 28 (2022): Papeles, Vol. 14 Núm. 28 (Julio-Diciembre, 2022) |
dc.source.pt-BR.fl_str_mv |
Papeles; v. 14 n. 28 (2022): Papeles, Vol.14, Issue 28 (July-December, 2022) |
dc.source.none.fl_str_mv |
2346-0911 0123-0670 10.54104/papeles.v14n28 |
institution |
Universidad Antonio Nariño |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional UAN |
repository.mail.fl_str_mv |
alertas.repositorio@uan.edu.co |
_version_ |
1814300304977428480 |