Enseñanza y "Enseñabilidad" de la economía II Parte
It will always be a complex matter the topic of the education that is treated in this article, taking into account that this topic belongs to the field of social sciences. In this case, it belongs to them in a double way. Economy as a social science and the problems of the teaching, the Pedagogy, th...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2021
- Institución:
- Universidad Católica de Pereira
- Repositorio:
- Repositorio Institucional - RIBUC
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/14676
- Acceso en línea:
- https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2310
http://hdl.handle.net/10785/14676
- Palabra clave:
- Rights
- openAccess
- License
- Derechos de autor 2004 Revista Páginas
id |
RepoRIBUC_f7fafac8d58c18359fcc2713d83cb4e3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/14676 |
network_acronym_str |
RepoRIBUC |
network_name_str |
Repositorio Institucional - RIBUC |
repository_id_str |
|
spelling |
Enseñanza y "Enseñabilidad" de la economía II ParteIt will always be a complex matter the topic of the education that is treated in this article, taking into account that this topic belongs to the field of social sciences. In this case, it belongs to them in a double way. Economy as a social science and the problems of the teaching, the Pedagogy, the didactics, that are basicly social because they involve the man and his formation. Basicly, in this lines are related the great difficulties that has faced the teaching of the economy from the traditional pedagogical point of view, and the obstacles that have had the teaching and the learning, it means the obstacles of the student and the ones of the teacher; here it is the main problem of the teaching. Finally, a succint description is presented of what it could be a sketch of a future proposal of teaching of the economy from another more articulate, coherent, ethical and formative vision of professionals in the economic science.Siempre será una cuestión compleja el tema de la educación que se aborda en este escrito, habida cuenta que se trata de un tópico que pertenece al campo de las ciencias sociales. En este caso, pertenece a ellas por partida doble. Economía como ciencia social y los problemas de la Enseñanza, la Pedagogía, la Didáctica, eminentemente sociales por tratarse del Hombre y de su Formación. Básicamente, se relacionan en estas líneas las grandes dificultades que ha afrontado la enseñanza de la economía desde la visión pedagógica tradicional y los consabidos obstáculos de que adolece tanto la enseñanza como el aprendizaje, es decir, obstáculos tanto del estudiante como del docente. He aquí el problema crucial de la enseñabilidad. Finalmente, se presenta una descripción sucinta de lo que podría ser un esbozo de una futura propuesta de enseñanza de la economía desde otra visión más articulada, coherente, ética y formativa de profesionales en la ciencia económica.Universidad Católica de Pereira2023-08-30T00:30:02Z2023-08-30T00:30:02Z2021-02-15Artículo de revistahttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1application/pdfhttps://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2310http://hdl.handle.net/10785/14676Revista Páginas; Núm. 69 (Sept. 2004); 80-1030121-1633spahttps://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2310/2140Derechos de autor 2004 Revista Páginashttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_EShttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ESinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Gil Ospina, Armandooai:repositorio.ucp.edu.co:10785/146762025-01-27T17:49:02Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Enseñanza y "Enseñabilidad" de la economía II Parte |
title |
Enseñanza y "Enseñabilidad" de la economía II Parte |
spellingShingle |
Enseñanza y "Enseñabilidad" de la economía II Parte |
title_short |
Enseñanza y "Enseñabilidad" de la economía II Parte |
title_full |
Enseñanza y "Enseñabilidad" de la economía II Parte |
title_fullStr |
Enseñanza y "Enseñabilidad" de la economía II Parte |
title_full_unstemmed |
Enseñanza y "Enseñabilidad" de la economía II Parte |
title_sort |
Enseñanza y "Enseñabilidad" de la economía II Parte |
description |
It will always be a complex matter the topic of the education that is treated in this article, taking into account that this topic belongs to the field of social sciences. In this case, it belongs to them in a double way. Economy as a social science and the problems of the teaching, the Pedagogy, the didactics, that are basicly social because they involve the man and his formation. Basicly, in this lines are related the great difficulties that has faced the teaching of the economy from the traditional pedagogical point of view, and the obstacles that have had the teaching and the learning, it means the obstacles of the student and the ones of the teacher; here it is the main problem of the teaching. Finally, a succint description is presented of what it could be a sketch of a future proposal of teaching of the economy from another more articulate, coherent, ethical and formative vision of professionals in the economic science. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-02-15 2023-08-30T00:30:02Z 2023-08-30T00:30:02Z |
dc.type.none.fl_str_mv |
Artículo de revista http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2310 http://hdl.handle.net/10785/14676 |
url |
https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2310 http://hdl.handle.net/10785/14676 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2310/2140 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2004 Revista Páginas https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2004 Revista Páginas https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Católica de Pereira |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Católica de Pereira |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Páginas; Núm. 69 (Sept. 2004); 80-103 0121-1633 |
institution |
Universidad Católica de Pereira |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1844494712974606336 |