El dibujo como expresión de la forma

In this essay, the author analyzes the concept of Form in design from the perspective of technical drawing. This standpoint is one of the main objects of study in this discipline, which, in addition, acts as an essential means for the effective communication of design projects. In order to illustrat...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2020
Institución:
Universidad Católica de Pereira
Repositorio:
Repositorio Institucional - RIBUC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/10477
Acceso en línea:
https://revistas.ucp.edu.co/index.php/grafias/article/view/1617
http://hdl.handle.net/10785/10477
Palabra clave:
Rights
openAccess
License
Derechos de autor 2008 Revista Grafías
id RepoRIBUC_d3cb1598dfd1a2a1c7b65ba30eb53eca
oai_identifier_str oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/10477
network_acronym_str RepoRIBUC
network_name_str Repositorio Institucional - RIBUC
repository_id_str
spelling El dibujo como expresión de la formaIn this essay, the author analyzes the concept of Form in design from the perspective of technical drawing. This standpoint is one of the main objects of study in this discipline, which, in addition, acts as an essential means for the effective communication of design projects. In order to illustrate the concept of Form, the author presents a historical view from the beginnings of geometry to the most important representatives of projection methods used now, taking into account the contribution of nature to the obtaining of special shapes that offer designers a wide range of possibilities for the definition of projects through drawings.En este ensayo se plantea el concepto de la forma en el diseño desde la visión del Dibujo Técnico, teniendo en cuenta que ésta es uno de los objetos fundamentales de estudio de dicha disciplina, que actúa a su vez, como medio esencial para la comunicación efectiva de los proyectos de diseño. Para ello se dará una mirada histórica desde los albores de la geometría, hasta llegar a los grandes exponentes de los métodos de proyección empleados en la actualidad, sin dejar de lado el aporte de la naturaleza en la obtención de formas espaciales que le ofrecen al diseñador una amplia gama de posibilidades de exploración para la definición proyectual, por medio del dibujo, de sus proyectos.Universidad Católica de Pereira2022-06-01T19:24:44Z2022-06-01T19:24:44Z2020-05-28Artículo de revistahttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1application/pdfhttps://revistas.ucp.edu.co/index.php/grafias/article/view/1617http://hdl.handle.net/10785/10477Revista Grafías; Núm. 7 (2008); 27 - 311900-5679spahttps://revistas.ucp.edu.co/index.php/grafias/article/view/1617/1620Derechos de autor 2008 Revista Grafíashttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_EShttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ESinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Varela León, Octaviooai:repositorio.ucp.edu.co:10785/104772025-01-27T19:26:25Z
dc.title.none.fl_str_mv El dibujo como expresión de la forma
title El dibujo como expresión de la forma
spellingShingle El dibujo como expresión de la forma
title_short El dibujo como expresión de la forma
title_full El dibujo como expresión de la forma
title_fullStr El dibujo como expresión de la forma
title_full_unstemmed El dibujo como expresión de la forma
title_sort El dibujo como expresión de la forma
description In this essay, the author analyzes the concept of Form in design from the perspective of technical drawing. This standpoint is one of the main objects of study in this discipline, which, in addition, acts as an essential means for the effective communication of design projects. In order to illustrate the concept of Form, the author presents a historical view from the beginnings of geometry to the most important representatives of projection methods used now, taking into account the contribution of nature to the obtaining of special shapes that offer designers a wide range of possibilities for the definition of projects through drawings.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-05-28
2022-06-01T19:24:44Z
2022-06-01T19:24:44Z
dc.type.none.fl_str_mv Artículo de revista
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ucp.edu.co/index.php/grafias/article/view/1617
http://hdl.handle.net/10785/10477
url https://revistas.ucp.edu.co/index.php/grafias/article/view/1617
http://hdl.handle.net/10785/10477
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ucp.edu.co/index.php/grafias/article/view/1617/1620
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2008 Revista Grafías
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES
info:eu-repo/semantics/openAccess
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2008 Revista Grafías
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Católica de Pereira
publisher.none.fl_str_mv Universidad Católica de Pereira
dc.source.none.fl_str_mv Revista Grafías; Núm. 7 (2008); 27 - 31
1900-5679
institution Universidad Católica de Pereira
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1844494763718344704