Elementos para una reflexión educativa y pedagógica en la Universidad.

The present article tries gets to contribute a few categories that emerge of the pedagogic contemporary theory, in order to contribute to the educational and pedagogic reflection that the universities of Colombia are doing to him in these moments in which, the determinants of normative national char...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2021
Institución:
Universidad Católica de Pereira
Repositorio:
Repositorio Institucional - RIBUC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/11004
Acceso en línea:
https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2334
http://hdl.handle.net/10785/11004
Palabra clave:
Rights
openAccess
License
Derechos de autor 2003 Revista Páginas
id RepoRIBUC_bbec675bb18872c2a959b3f549acb3ef
oai_identifier_str oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/11004
network_acronym_str RepoRIBUC
network_name_str Repositorio Institucional - RIBUC
repository_id_str
spelling Elementos para una reflexión educativa y pedagógica en la Universidad.The present article tries gets to contribute a few categories that emerge of the pedagogic contemporary theory, in order to contribute to the educational and pedagogic reflection that the universities of Colombia are doing to him in these moments in which, the determinants of normative national character have led to serious questions concerning the manners in which there were understanding and obtained the pedagogic practices and the curricula in the most top education, which supposes a critique that is located over both constructos (practices and curriculum), that is to say, in the plane epistemológico, in order to generate new comprehensions of the educational thing (especially to university level) and the pedagogic thing.El presente artículo procura aportar unas categorías que emergen de la teoría pedagógica contemporánea, a fin de contribuir a la reflexión educativa y pedagógica que las universidades de Colombia se están haciendo en estos momentos, en los cuales , los determinantes de carácter normativo nacional han llevado a serios cuestionamientos en torno a los modos en que se comprendían y agenciaban las prácticas pedagógicas y los currículo s en la educación superior, lo cual supone una crítica que se ubique por encima de ambos constructos ( prácticas y currículo ) , es decir, en el plano epistemológico, a fin de generar nuevas comprensiones de lo educativo (sobre todo a nivel universitario) y lo pedagógico.Universidad Católica de Pereira2022-06-01T19:29:21Z2022-06-01T19:29:21Z2021-02-15Artículo de revistahttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1application/pdfhttps://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2334http://hdl.handle.net/10785/11004Revista Páginas; Núm. 66 (Ago., 2003); 5-180121-1633spahttps://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2334/2163Derechos de autor 2003 Revista Páginashttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_EShttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ESinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Erazo Caicedo, Edgar Diegooai:repositorio.ucp.edu.co:10785/110042025-01-27T19:13:41Z
dc.title.none.fl_str_mv Elementos para una reflexión educativa y pedagógica en la Universidad.
title Elementos para una reflexión educativa y pedagógica en la Universidad.
spellingShingle Elementos para una reflexión educativa y pedagógica en la Universidad.
title_short Elementos para una reflexión educativa y pedagógica en la Universidad.
title_full Elementos para una reflexión educativa y pedagógica en la Universidad.
title_fullStr Elementos para una reflexión educativa y pedagógica en la Universidad.
title_full_unstemmed Elementos para una reflexión educativa y pedagógica en la Universidad.
title_sort Elementos para una reflexión educativa y pedagógica en la Universidad.
description The present article tries gets to contribute a few categories that emerge of the pedagogic contemporary theory, in order to contribute to the educational and pedagogic reflection that the universities of Colombia are doing to him in these moments in which, the determinants of normative national character have led to serious questions concerning the manners in which there were understanding and obtained the pedagogic practices and the curricula in the most top education, which supposes a critique that is located over both constructos (practices and curriculum), that is to say, in the plane epistemológico, in order to generate new comprehensions of the educational thing (especially to university level) and the pedagogic thing.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-02-15
2022-06-01T19:29:21Z
2022-06-01T19:29:21Z
dc.type.none.fl_str_mv Artículo de revista
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2334
http://hdl.handle.net/10785/11004
url https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2334
http://hdl.handle.net/10785/11004
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2334/2163
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2003 Revista Páginas
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES
info:eu-repo/semantics/openAccess
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2003 Revista Páginas
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Católica de Pereira
publisher.none.fl_str_mv Universidad Católica de Pereira
dc.source.none.fl_str_mv Revista Páginas; Núm. 66 (Ago., 2003); 5-18
0121-1633
institution Universidad Católica de Pereira
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1844494308450762752