Application of metaverses and the virtual reality in teaching
Develop a literature review of the use of metaverses and virtual reality focused on teaching. This article was developed under an exploratory, descriptive methodology; using the following categories: metaverses, virtual reality, and teaching, a search was made in the Science, Scopus and web Science...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2019
- Institución:
- Universidad Católica de Pereira
- Repositorio:
- Repositorio Institucional - RIBUC
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/13639
- Acceso en línea:
- https://revistas.ucp.edu.co/index.php/entrecienciaeingenieria/article/view/1135
http://hdl.handle.net/10785/13639
- Palabra clave:
- Rights
- openAccess
- License
- Derechos de autor 2019 Entre Ciencia e Ingeniería
| id |
RepoRIBUC_1bb6149ea3594cff5de494a9ff19cd3e |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/13639 |
| network_acronym_str |
RepoRIBUC |
| network_name_str |
Repositorio Institucional - RIBUC |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Application of metaverses and the virtual reality in teachingAplicación de los metaversos y la realidad virtual en la enseñanzaDevelop a literature review of the use of metaverses and virtual reality focused on teaching. This article was developed under an exploratory, descriptive methodology; using the following categories: metaverses, virtual reality, and teaching, a search was made in the Science, Scopus and web Science databases, obtaining one hundred reference articles. Education is going through stages of improvement, where the use of new tools helps to promote education. The use of virtual platforms focused on virtual reality, and metaverses are, in essence, the tools for the best-cataloged modern teaching, where this proved to be useful for education.El objetivo de este artículo, es desarrollar una revisión de literatura sobre el uso de los metaversos y la realidad virtual enfocada hacia la enseñanza. Teniendo en cuenta que la educación vive un proceso continuo de cambio en busca de la calidad, el uso de nuevas herramientas favorece dicho proceso, por lo tanto, la utilización de las plataformas virtuales enfocadas a realidad virtual y metaversos son en esencia herramientas que dinamizan los procesos de enseñanza y aprendizaje, contribuyen a organizar y a actualizar los contenidos, y permiten que el estudiante y educando interactúen dentro del ambiente virtual. En este contexto, el presente trabajo se desarrolló basado en una metodología exploratoria, descriptiva; utilizando las categorías metaversos, realidad virtual y enseñanza, se realizó una búsqueda en las bases de datos Science, Scopus y web Science obteniendo cien artículos de referencia, de los cuales se analizan las categorías señaladas.Universidad Católica de Pereira2023-08-29T03:49:32Z2023-08-29T03:49:32Z2019-06-06Artículo de revistahttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1application/pdfapplication/xmlhttps://revistas.ucp.edu.co/index.php/entrecienciaeingenieria/article/view/113510.31908/19098367.4015http://hdl.handle.net/10785/13639Entre ciencia e ingeniería; Vol. 13 Núm. 25 (2019); 59-67Entre Ciencia e Ingeniería; Vol. 13 Núm. 25 (2019); 59-67Entre ciencia e ingeniería; Vol. 13 Núm. 25 (2019); 59-672539-41691909-8367spahttps://revistas.ucp.edu.co/index.php/entrecienciaeingenieria/article/view/1135/1106https://revistas.ucp.edu.co/index.php/entrecienciaeingenieria/article/view/1135/2563Derechos de autor 2019 Entre Ciencia e Ingenieríahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_EShttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ESinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Anacona Ortiz, Jhonier DavidMillán Rojas, Edwin EduardoGómez Cano, Carlos Albertooai:repositorio.ucp.edu.co:10785/136392025-01-27T23:58:03Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Application of metaverses and the virtual reality in teaching Aplicación de los metaversos y la realidad virtual en la enseñanza |
| title |
Application of metaverses and the virtual reality in teaching |
| spellingShingle |
Application of metaverses and the virtual reality in teaching |
| title_short |
Application of metaverses and the virtual reality in teaching |
| title_full |
Application of metaverses and the virtual reality in teaching |
| title_fullStr |
Application of metaverses and the virtual reality in teaching |
| title_full_unstemmed |
Application of metaverses and the virtual reality in teaching |
| title_sort |
Application of metaverses and the virtual reality in teaching |
| description |
Develop a literature review of the use of metaverses and virtual reality focused on teaching. This article was developed under an exploratory, descriptive methodology; using the following categories: metaverses, virtual reality, and teaching, a search was made in the Science, Scopus and web Science databases, obtaining one hundred reference articles. Education is going through stages of improvement, where the use of new tools helps to promote education. The use of virtual platforms focused on virtual reality, and metaverses are, in essence, the tools for the best-cataloged modern teaching, where this proved to be useful for education. |
| publishDate |
2019 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2019-06-06 2023-08-29T03:49:32Z 2023-08-29T03:49:32Z |
| dc.type.none.fl_str_mv |
Artículo de revista http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.ucp.edu.co/index.php/entrecienciaeingenieria/article/view/1135 10.31908/19098367.4015 http://hdl.handle.net/10785/13639 |
| url |
https://revistas.ucp.edu.co/index.php/entrecienciaeingenieria/article/view/1135 http://hdl.handle.net/10785/13639 |
| identifier_str_mv |
10.31908/19098367.4015 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ucp.edu.co/index.php/entrecienciaeingenieria/article/view/1135/1106 https://revistas.ucp.edu.co/index.php/entrecienciaeingenieria/article/view/1135/2563 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2019 Entre Ciencia e Ingeniería https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2019 Entre Ciencia e Ingeniería https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/xml |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Católica de Pereira |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Católica de Pereira |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Entre ciencia e ingeniería; Vol. 13 Núm. 25 (2019); 59-67 Entre Ciencia e Ingeniería; Vol. 13 Núm. 25 (2019); 59-67 Entre ciencia e ingeniería; Vol. 13 Núm. 25 (2019); 59-67 2539-4169 1909-8367 |
| institution |
Universidad Católica de Pereira |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1844494754374483968 |
