Diferencia y unidad: un currículo que promueve el diálogo de la ciencia con la fe.

This article has the main purpose of strengthening in the readers some fundamental aspects of the relation faith-reason, as an object of dialogue for the year 2006 in the UCPR community. It is proposed to increase the elements of dialogue to whom are interested in it: the introduction exposes the fu...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2021
Institución:
Universidad Católica de Pereira
Repositorio:
Repositorio Institucional - RIBUC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/14607
Acceso en línea:
https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2232
http://hdl.handle.net/10785/14607
Palabra clave:
Rights
openAccess
License
Derechos de autor 2006 Revista Páginas
id RepoRIBUC2_90122735f0b591734551d610cc3780c2
oai_identifier_str oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/14607
network_acronym_str RepoRIBUC2
network_name_str Repositorio Institucional - RIBUC
repository_id_str
spelling 2023-08-30T00:29:52Z2023-08-30T00:29:52Z2021-02-12https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2232http://hdl.handle.net/10785/14607This article has the main purpose of strengthening in the readers some fundamental aspects of the relation faith-reason, as an object of dialogue for the year 2006 in the UCPR community. It is proposed to increase the elements of dialogue to whom are interested in it: the introduction exposes the fundamental philosophical elements that support its difference and in its uords it is stated "to understand the order in the universe (science}, and to understand the purpose of the uniierse (religion)) thry are not similar concepts) - buy thry are not separated I?J a great distance" and, from phzjosophical elements also supports the argument of the unity;: like this ''while somepeople are insisting infinding in the scienceand in thefaith irreconcilable patbs, ¡vepropose encounter and unity in the difference) for the human parpose". The reflection is enncbed from the missionary, academia; pedagogical and curncular support; that covers the religious education program at the UCPR, it presents in a syntbetica! lform what has been its foundation; this way the difference and unity have been constructed in the same form in the academic and formation project that is shared, for this reason itgathers the evidentfoundations of this dialogue seen in the competencies as a resai: of a structure that goes through the fases of formation, the problematic nucleus and the academic areas.El presente artículo tiene el propósito de fortalecer en los lectores la comprensión de algunos Aspectos fundamentales de la relación fe-razón, como objeto de diálogo para el año 2006 en la comunidad de la UCPR Se propone incrementar los elementos de diálogo a quienes se interesan en ello: la introducción expone los elementos filosóficos fundamentales que sustenta su diferencia y que en sus palabras se plantea "comprender el ordenen el universo (ciencia),y comprender el propósito del universo (religión), no son conceptos idénticos, pero tampoco los separa una gran distancia y, desde elementos filosóficos también sustenta el argumento de la unidad así "mientras que algunos se empeñan en ver en la ciencia y la fe caminos irreconciliables, nosotros proponemos encuentro y unidad en la diferencia)por el propósito de lo humano", La reflexión) que se enriquece desde el sustento misional, académico, pedagógico y curricular que ampara a la Licenciatura de Educación Religiosa de la UCPR, presenta de manera sintética lo que ha sido su cimentación; así, la diferencia y la unidad, se han construido igualmente en el proyecto académico y de formación que se comparte, por ello recoge los pilares visibles de este diálogo visibilizados en las competencias como resultado de una estructuración que pasa por las fases deformación, los núcleos problemáticos y las áreas académicas.application/pdfspaUniversidad Católica de Pereirahttps://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2232/2512Derechos de autor 2006 Revista Páginashttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_EShttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ESinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Revista Páginas; Núm. 75 (Jun., 2006); 31-470121-1633Diferencia y unidad: un currículo que promueve el diálogo de la ciencia con la fe.Artículo de revistahttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAcevedo Gómez, Willmar de JesúsPublication10785/14607oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/146072025-01-27 12:49:19.81https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ESDerechos de autor 2006 Revista Páginasmetadata.onlyhttps://repositorio.ucp.edu.coRepositorio Institucional de la Universidad Católica de Pereira - RIBUCbdigital@metabiblioteca.com
dc.title.spa.fl_str_mv Diferencia y unidad: un currículo que promueve el diálogo de la ciencia con la fe.
title Diferencia y unidad: un currículo que promueve el diálogo de la ciencia con la fe.
spellingShingle Diferencia y unidad: un currículo que promueve el diálogo de la ciencia con la fe.
title_short Diferencia y unidad: un currículo que promueve el diálogo de la ciencia con la fe.
title_full Diferencia y unidad: un currículo que promueve el diálogo de la ciencia con la fe.
title_fullStr Diferencia y unidad: un currículo que promueve el diálogo de la ciencia con la fe.
title_full_unstemmed Diferencia y unidad: un currículo que promueve el diálogo de la ciencia con la fe.
title_sort Diferencia y unidad: un currículo que promueve el diálogo de la ciencia con la fe.
description This article has the main purpose of strengthening in the readers some fundamental aspects of the relation faith-reason, as an object of dialogue for the year 2006 in the UCPR community. It is proposed to increase the elements of dialogue to whom are interested in it: the introduction exposes the fundamental philosophical elements that support its difference and in its uords it is stated "to understand the order in the universe (science}, and to understand the purpose of the uniierse (religion)) thry are not similar concepts) - buy thry are not separated I?J a great distance" and, from phzjosophical elements also supports the argument of the unity;: like this ''while somepeople are insisting infinding in the scienceand in thefaith irreconcilable patbs, ¡vepropose encounter and unity in the difference) for the human parpose". The reflection is enncbed from the missionary, academia; pedagogical and curncular support; that covers the religious education program at the UCPR, it presents in a syntbetica! lform what has been its foundation; this way the difference and unity have been constructed in the same form in the academic and formation project that is shared, for this reason itgathers the evidentfoundations of this dialogue seen in the competencies as a resai: of a structure that goes through the fases of formation, the problematic nucleus and the academic areas.
publishDate 2021
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2021-02-12
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2023-08-30T00:29:52Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2023-08-30T00:29:52Z
dc.type.none.fl_str_mv Artículo de revista
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.coar.none.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.driver.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.version.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2232
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10785/14607
url https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2232
http://hdl.handle.net/10785/14607
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2232/2512
dc.rights.spa.fl_str_mv Derechos de autor 2006 Revista Páginas
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2006 Revista Páginas
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad Católica de Pereira
dc.source.spa.fl_str_mv Revista Páginas; Núm. 75 (Jun., 2006); 31-47
dc.source.none.fl_str_mv 0121-1633
institution Universidad Católica de Pereira
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional de la Universidad Católica de Pereira - RIBUC
repository.mail.fl_str_mv bdigital@metabiblioteca.com
_version_ 1831929572133699584