Application of metaverses and the virtual reality in teaching

Develop a literature review of the use of metaverses and virtual reality focused on teaching. This article was developed under an exploratory, descriptive methodology; using the following categories: metaverses, virtual reality, and teaching, a search was made in the Science, Scopus and web Science...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2019
Institución:
Universidad Católica de Pereira
Repositorio:
Repositorio Institucional - RIBUC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/13639
Acceso en línea:
https://revistas.ucp.edu.co/index.php/entrecienciaeingenieria/article/view/1135
http://hdl.handle.net/10785/13639
Palabra clave:
Rights
openAccess
License
Derechos de autor 2019 Entre Ciencia e Ingeniería
id RepoRIBUC2_1bb6149ea3594cff5de494a9ff19cd3e
oai_identifier_str oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/13639
network_acronym_str RepoRIBUC2
network_name_str Repositorio Institucional - RIBUC
repository_id_str
spelling 2023-08-29T03:49:32Z2023-08-29T03:49:32Z2019-06-06https://revistas.ucp.edu.co/index.php/entrecienciaeingenieria/article/view/113510.31908/19098367.4015http://hdl.handle.net/10785/13639Develop a literature review of the use of metaverses and virtual reality focused on teaching. This article was developed under an exploratory, descriptive methodology; using the following categories: metaverses, virtual reality, and teaching, a search was made in the Science, Scopus and web Science databases, obtaining one hundred reference articles. Education is going through stages of improvement, where the use of new tools helps to promote education. The use of virtual platforms focused on virtual reality, and metaverses are, in essence, the tools for the best-cataloged modern teaching, where this proved to be useful for education.El objetivo de este artículo, es desarrollar una revisión de literatura sobre el uso de los metaversos y la realidad virtual enfocada hacia la enseñanza. Teniendo en cuenta que la educación vive un proceso continuo de cambio en busca de la calidad, el uso de nuevas herramientas favorece dicho proceso, por lo tanto, la utilización de las plataformas virtuales enfocadas a realidad virtual y metaversos son en esencia herramientas que dinamizan los procesos de enseñanza y aprendizaje, contribuyen a organizar y a actualizar los contenidos, y permiten que el estudiante y educando interactúen dentro del ambiente virtual. En este contexto, el presente trabajo se desarrolló basado en una metodología exploratoria, descriptiva; utilizando las categorías metaversos, realidad virtual y enseñanza, se realizó una búsqueda en las bases de datos Science, Scopus y web Science obteniendo cien artículos de referencia, de los cuales se analizan las categorías señaladas.application/pdfapplication/xmlspaUniversidad Católica de Pereirahttps://revistas.ucp.edu.co/index.php/entrecienciaeingenieria/article/view/1135/1106https://revistas.ucp.edu.co/index.php/entrecienciaeingenieria/article/view/1135/2563Derechos de autor 2019 Entre Ciencia e Ingenieríahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_EShttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ESinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Entre ciencia e ingeniería; Vol. 13 Núm. 25 (2019); 59-67Entre Ciencia e Ingeniería; Vol. 13 Núm. 25 (2019); 59-67Entre ciencia e ingeniería; Vol. 13 Núm. 25 (2019); 59-672539-41691909-8367Application of metaverses and the virtual reality in teachingAplicación de los metaversos y la realidad virtual en la enseñanzaArtículo de revistahttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAnacona Ortiz, Jhonier DavidMillán Rojas, Edwin EduardoGómez Cano, Carlos AlbertoPublication10785/13639oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/136392025-01-27 18:58:03.997https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ESDerechos de autor 2019 Entre Ciencia e Ingenieríametadata.onlyhttps://repositorio.ucp.edu.coRepositorio Institucional de la Universidad Católica de Pereira - RIBUCbdigital@metabiblioteca.com
dc.title.eng.fl_str_mv Application of metaverses and the virtual reality in teaching
dc.title.spa.fl_str_mv Aplicación de los metaversos y la realidad virtual en la enseñanza
title Application of metaverses and the virtual reality in teaching
spellingShingle Application of metaverses and the virtual reality in teaching
title_short Application of metaverses and the virtual reality in teaching
title_full Application of metaverses and the virtual reality in teaching
title_fullStr Application of metaverses and the virtual reality in teaching
title_full_unstemmed Application of metaverses and the virtual reality in teaching
title_sort Application of metaverses and the virtual reality in teaching
description Develop a literature review of the use of metaverses and virtual reality focused on teaching. This article was developed under an exploratory, descriptive methodology; using the following categories: metaverses, virtual reality, and teaching, a search was made in the Science, Scopus and web Science databases, obtaining one hundred reference articles. Education is going through stages of improvement, where the use of new tools helps to promote education. The use of virtual platforms focused on virtual reality, and metaverses are, in essence, the tools for the best-cataloged modern teaching, where this proved to be useful for education.
publishDate 2019
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2019-06-06
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2023-08-29T03:49:32Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2023-08-29T03:49:32Z
dc.type.spa.fl_str_mv Artículo de revista
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.coar.none.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.driver.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.version.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ucp.edu.co/index.php/entrecienciaeingenieria/article/view/1135
10.31908/19098367.4015
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10785/13639
url https://revistas.ucp.edu.co/index.php/entrecienciaeingenieria/article/view/1135
http://hdl.handle.net/10785/13639
identifier_str_mv 10.31908/19098367.4015
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ucp.edu.co/index.php/entrecienciaeingenieria/article/view/1135/1106
https://revistas.ucp.edu.co/index.php/entrecienciaeingenieria/article/view/1135/2563
dc.rights.spa.fl_str_mv Derechos de autor 2019 Entre Ciencia e Ingeniería
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2019 Entre Ciencia e Ingeniería
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/xml
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad Católica de Pereira
dc.source.eng.fl_str_mv Entre ciencia e ingeniería; Vol. 13 Núm. 25 (2019); 59-67
dc.source.spa.fl_str_mv Entre Ciencia e Ingeniería; Vol. 13 Núm. 25 (2019); 59-67
dc.source.por.fl_str_mv Entre ciencia e ingeniería; Vol. 13 Núm. 25 (2019); 59-67
dc.source.none.fl_str_mv 2539-4169
1909-8367
institution Universidad Católica de Pereira
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional de la Universidad Católica de Pereira - RIBUC
repository.mail.fl_str_mv bdigital@metabiblioteca.com
_version_ 1834112779735269376