La formación de maestros en innovación educativa.
This anide presents a communal project oneducational innovation for the children and teenagersincorporation to the schooling system in the social displacementcontext. The project consísts of strengthening the multiculturalaspect in schools, so that, this daily coexistence space becomesa supporting c...
- Autores:
-
Pinzón, Maritza
De La Rosa, Laura
Lizarralde, Mauricio
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2004
- Institución:
- Universidad Pedagógica Nacional
- Repositorio:
- Repositorio Institucional UPN
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/13802
- Acceso en línea:
- https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/10006
http://hdl.handle.net/20.500.12209/13802
- Palabra clave:
- Escuela alternativa
Desplazamiento
- Rights
- openAccess
- License
- https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
id |
RPEDAGO2_84f164c0902e96bde5b4c12237e056a0 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/13802 |
network_acronym_str |
RPEDAGO2 |
network_name_str |
Repositorio Institucional UPN |
repository_id_str |
|
spelling |
Pinzón, MaritzaDe La Rosa, LauraLizarralde, Mauricio2021-08-02T16:32:40Z2021-08-02T16:32:40Z2004-03-14https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/100062619-60690122-4328http://hdl.handle.net/20.500.12209/13802This anide presents a communal project oneducational innovation for the children and teenagersincorporation to the schooling system in the social displacementcontext. The project consísts of strengthening the multiculturalaspect in schools, so that, this daily coexistence space becomesa supporting community anda reconstruction factor of the socialfabric. There are two basic conditions for teachers, the firstcondition states that the child should be accepted as a validinterlocutor andas the centre of the educational job. Toe secondone says that a reflexive practice should be assumed on thepermanent construction of a non-homogenizing or violentschool.Este trabajo expone un proyecto comunitario deinnovación educativa para la integración al sistema escolar deniños y adolescentes en el contexto de desplazamiento social.El proyecto consiste en afianzar la multiculturalidad en la Escuela,para que este espacio de convivencia diaria se convierta enuna comunidad de apoyo y en un factor de reconstrucción deltejido social. Se plantean dos condiciones básicas para la formaciónde maestros: la primera, que el niño sea asumido comointerlocutor válido y centro del trabajo pedagógico; la segunda,que se asuma una práctica reflexiva sobre la construcción permanentede una Escuela no homogeneizante y no violenta.Made available in DSpace on 2021-08-02T16:32:40Z (GMT). No. of bitstreams: 0Item created via OAI harvest from source: https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/oai on 2021-08-02T16:32:40Z (GMT). Item's OAI Record identifier: oai:pedagogica.edu.co-REVISTAS-UPN-CO:article/10006application/pdfspaEditorial Universidad Pedagógica Nacionalhttps://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/10006/7182https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Attribution-NonCommercial 4.0 InternationalNodos y Nudos; Vol. 2 Núm. 16 (2004): ene-jun; 51-58Escuela alternativaDesplazamientoLa formación de maestros en innovación educativa.Artículo de revistahttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1info:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a8520.500.12209/13802oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/138022024-01-19 13:02:44.19Repositorio Institucional Universidad Pedagógica Nacionalrepositorio@pedagogica.edu.co |
dc.title.spa.fl_str_mv |
La formación de maestros en innovación educativa. |
title |
La formación de maestros en innovación educativa. |
spellingShingle |
La formación de maestros en innovación educativa. Escuela alternativa Desplazamiento |
title_short |
La formación de maestros en innovación educativa. |
title_full |
La formación de maestros en innovación educativa. |
title_fullStr |
La formación de maestros en innovación educativa. |
title_full_unstemmed |
La formación de maestros en innovación educativa. |
title_sort |
La formación de maestros en innovación educativa. |
dc.creator.fl_str_mv |
Pinzón, Maritza De La Rosa, Laura Lizarralde, Mauricio |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Pinzón, Maritza De La Rosa, Laura Lizarralde, Mauricio |
dc.subject.spa.fl_str_mv |
Escuela alternativa Desplazamiento |
topic |
Escuela alternativa Desplazamiento |
description |
This anide presents a communal project oneducational innovation for the children and teenagersincorporation to the schooling system in the social displacementcontext. The project consísts of strengthening the multiculturalaspect in schools, so that, this daily coexistence space becomesa supporting community anda reconstruction factor of the socialfabric. There are two basic conditions for teachers, the firstcondition states that the child should be accepted as a validinterlocutor andas the centre of the educational job. Toe secondone says that a reflexive practice should be assumed on thepermanent construction of a non-homogenizing or violentschool. |
publishDate |
2004 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2004-03-14 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2021-08-02T16:32:40Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2021-08-02T16:32:40Z |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.local.spa.fl_str_mv |
Artículo de revista |
dc.type.coar.eng.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.driver.eng.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/10006 |
dc.identifier.issn.none.fl_str_mv |
2619-6069 0122-4328 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/20.500.12209/13802 |
url |
https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/10006 http://hdl.handle.net/20.500.12209/13802 |
identifier_str_mv |
2619-6069 0122-4328 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/10006/7182 |
dc.rights.uri.none.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
dc.rights.accessrights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.rights.creativecommons.none.fl_str_mv |
Attribution-NonCommercial 4.0 International |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 Attribution-NonCommercial 4.0 International |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Editorial Universidad Pedagógica Nacional |
dc.source.spa.fl_str_mv |
Nodos y Nudos; Vol. 2 Núm. 16 (2004): ene-jun; 51-58 |
institution |
Universidad Pedagógica Nacional |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional Universidad Pedagógica Nacional |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio@pedagogica.edu.co |
_version_ |
1831931839905792000 |