La formación de maestros en innovación educativa.

This anide presents a communal project oneducational innovation for the children and teenagersincorporation to the schooling system in the social displacementcontext. The project consísts of strengthening the multiculturalaspect in schools, so that, this daily coexistence space becomesa supporting c...

Full description

Autores:
Pinzón, Maritza
De La Rosa, Laura
Lizarralde, Mauricio
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2004
Institución:
Universidad Pedagógica Nacional
Repositorio:
Repositorio Institucional UPN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/13802
Acceso en línea:
https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/10006
http://hdl.handle.net/20.500.12209/13802
Palabra clave:
Escuela alternativa
Desplazamiento
Rights
openAccess
License
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
id RPEDAGO2_84f164c0902e96bde5b4c12237e056a0
oai_identifier_str oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/13802
network_acronym_str RPEDAGO2
network_name_str Repositorio Institucional UPN
repository_id_str
spelling Pinzón, MaritzaDe La Rosa, LauraLizarralde, Mauricio2021-08-02T16:32:40Z2021-08-02T16:32:40Z2004-03-14https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/100062619-60690122-4328http://hdl.handle.net/20.500.12209/13802This anide presents a communal project oneducational innovation for the children and teenagersincorporation to the schooling system in the social displacementcontext. The project consísts of strengthening the multiculturalaspect in schools, so that, this daily coexistence space becomesa supporting community anda reconstruction factor of the socialfabric. There are two basic conditions for teachers, the firstcondition states that the child should be accepted as a validinterlocutor andas the centre of the educational job. Toe secondone says that a reflexive practice should be assumed on thepermanent construction of a non-homogenizing or violentschool.Este trabajo expone un proyecto comunitario deinnovación educativa para la integración al sistema escolar deniños y adolescentes en el contexto de desplazamiento social.El proyecto consiste en afianzar la multiculturalidad en la Escuela,para que este espacio de convivencia diaria se convierta enuna comunidad de apoyo y en un factor de reconstrucción deltejido social. Se plantean dos condiciones básicas para la formaciónde maestros: la primera, que el niño sea asumido comointerlocutor válido y centro del trabajo pedagógico; la segunda,que se asuma una práctica reflexiva sobre la construcción permanentede una Escuela no homogeneizante y no violenta.Made available in DSpace on 2021-08-02T16:32:40Z (GMT). No. of bitstreams: 0Item created via OAI harvest from source: https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/oai on 2021-08-02T16:32:40Z (GMT). Item's OAI Record identifier: oai:pedagogica.edu.co-REVISTAS-UPN-CO:article/10006application/pdfspaEditorial Universidad Pedagógica Nacionalhttps://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/10006/7182https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Attribution-NonCommercial 4.0 InternationalNodos y Nudos; Vol. 2 Núm. 16 (2004): ene-jun; 51-58Escuela alternativaDesplazamientoLa formación de maestros en innovación educativa.Artículo de revistahttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1info:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a8520.500.12209/13802oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/138022024-01-19 13:02:44.19Repositorio Institucional Universidad Pedagógica Nacionalrepositorio@pedagogica.edu.co
dc.title.spa.fl_str_mv La formación de maestros en innovación educativa.
title La formación de maestros en innovación educativa.
spellingShingle La formación de maestros en innovación educativa.
Escuela alternativa
Desplazamiento
title_short La formación de maestros en innovación educativa.
title_full La formación de maestros en innovación educativa.
title_fullStr La formación de maestros en innovación educativa.
title_full_unstemmed La formación de maestros en innovación educativa.
title_sort La formación de maestros en innovación educativa.
dc.creator.fl_str_mv Pinzón, Maritza
De La Rosa, Laura
Lizarralde, Mauricio
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Pinzón, Maritza
De La Rosa, Laura
Lizarralde, Mauricio
dc.subject.spa.fl_str_mv Escuela alternativa
Desplazamiento
topic Escuela alternativa
Desplazamiento
description This anide presents a communal project oneducational innovation for the children and teenagersincorporation to the schooling system in the social displacementcontext. The project consísts of strengthening the multiculturalaspect in schools, so that, this daily coexistence space becomesa supporting community anda reconstruction factor of the socialfabric. There are two basic conditions for teachers, the firstcondition states that the child should be accepted as a validinterlocutor andas the centre of the educational job. Toe secondone says that a reflexive practice should be assumed on thepermanent construction of a non-homogenizing or violentschool.
publishDate 2004
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2004-03-14
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2021-08-02T16:32:40Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2021-08-02T16:32:40Z
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.local.spa.fl_str_mv Artículo de revista
dc.type.coar.eng.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.driver.eng.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/10006
dc.identifier.issn.none.fl_str_mv 2619-6069
0122-4328
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/20.500.12209/13802
url https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/10006
http://hdl.handle.net/20.500.12209/13802
identifier_str_mv 2619-6069
0122-4328
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/10006/7182
dc.rights.uri.none.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
dc.rights.accessrights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.creativecommons.none.fl_str_mv Attribution-NonCommercial 4.0 International
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
Attribution-NonCommercial 4.0 International
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Editorial Universidad Pedagógica Nacional
dc.source.spa.fl_str_mv Nodos y Nudos; Vol. 2 Núm. 16 (2004): ene-jun; 51-58
institution Universidad Pedagógica Nacional
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional Universidad Pedagógica Nacional
repository.mail.fl_str_mv repositorio@pedagogica.edu.co
_version_ 1831931839905792000