ICT in the EFL Teaching in the Public Schools of the Department of Boyacá: An Overview to the World

AbstractThis paper presents a critical and theoretical reflection about the importance of the use of ICT in the classrooms in which the foreignlanguage (English) is taught at the public schools of the Department of Boyacá, how its use can contribute significantly to the improvement of students’ lang...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2013
Institución:
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
Repositorio:
RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uptc.edu.co:001/15956
Acceso en línea:
https://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/1930
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/15956
Palabra clave:
Rights
License
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
id REPOUPTC2_e31e8550e043a567a0bab53cb69c4c2b
oai_identifier_str oai:repositorio.uptc.edu.co:001/15956
network_acronym_str REPOUPTC2
network_name_str RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
repository_id_str
spelling 2013-05-292024-07-08T14:32:20Z2024-07-08T14:32:20Zhttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/193010.19053/2011835X.1930https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/15956AbstractThis paper presents a critical and theoretical reflection about the importance of the use of ICT in the classrooms in which the foreignlanguage (English) is taught at the public schools of the Department of Boyacá, how its use can contribute significantly to the improvement of students’ language performance and to provide knowledge and innovation to the teaching in the teachers , also, how the government of the department of Boyacá can contribute to the progress of the use of ICT in foreign language teaching, implementing some actions. Thus, theDepartment of Boyacá can be a reference in the implementation of ICT, in the English language teaching in public schools.Key Words: Boyacá, Foreign languages teaching, government, ICT, National Bilingualism Programme, Secretary of Education, schools, teachers, technology. ResumenEste artículo hace una reflexión crítica y teórica, acerca de la importancia del uso de las TIC en los salones de clase donde seenseña las lenguas extranjeras (Inglés) en las instituciones educativas públicas del Departamento de Boyacá, la manera cómo su uso puede aportar significativamente al mejoramiento del nivel de lengua de losestudiantes y brindar conocimiento e innovación a la enseñanza del mismo a los docentes , también, cómo el gobierno del Departamento de Boyacá puede aportar al progreso en el uso de las TIC en la enseñanza de las lenguas extranjeras, con la ejecución de acciones en tal sentido. Así, posicionar a Boyacá como un departamento modelo en la implementación de las TIC, en la enseñanza de la lengua inglesa enlos colegios oficiales. Palabras clave: Boyacá, enseñanza de las  lenguas extranjeras, escuelas, gobierno, profesores, programa nacional de bilingüismo, secretaria de educación, tecnología, TIC.application/pdfspaspaUniversidad Pedagógica y Tecnológica de Colombiahttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/1930/1921Enletawa Journal; No. 4 Jan (2011)Enletawa Journal; Núm. 4 Jan (2011)2463-19652011-835XICT in the EFL Teaching in the Public Schools of the Department of Boyacá: An Overview to the Worldinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Bolívar Suárez, Mauricio001/15956oai:repositorio.uptc.edu.co:001/159562025-07-18 11:15:27.114metadata.onlyhttps://repositorio.uptc.edu.coRepositorio Institucional UPTCrepositorio.uptc@uptc.edu.co
dc.title.es-ES.fl_str_mv ICT in the EFL Teaching in the Public Schools of the Department of Boyacá: An Overview to the World
title ICT in the EFL Teaching in the Public Schools of the Department of Boyacá: An Overview to the World
spellingShingle ICT in the EFL Teaching in the Public Schools of the Department of Boyacá: An Overview to the World
title_short ICT in the EFL Teaching in the Public Schools of the Department of Boyacá: An Overview to the World
title_full ICT in the EFL Teaching in the Public Schools of the Department of Boyacá: An Overview to the World
title_fullStr ICT in the EFL Teaching in the Public Schools of the Department of Boyacá: An Overview to the World
title_full_unstemmed ICT in the EFL Teaching in the Public Schools of the Department of Boyacá: An Overview to the World
title_sort ICT in the EFL Teaching in the Public Schools of the Department of Boyacá: An Overview to the World
description AbstractThis paper presents a critical and theoretical reflection about the importance of the use of ICT in the classrooms in which the foreignlanguage (English) is taught at the public schools of the Department of Boyacá, how its use can contribute significantly to the improvement of students’ language performance and to provide knowledge and innovation to the teaching in the teachers , also, how the government of the department of Boyacá can contribute to the progress of the use of ICT in foreign language teaching, implementing some actions. Thus, theDepartment of Boyacá can be a reference in the implementation of ICT, in the English language teaching in public schools.Key Words: Boyacá, Foreign languages teaching, government, ICT, National Bilingualism Programme, Secretary of Education, schools, teachers, technology. ResumenEste artículo hace una reflexión crítica y teórica, acerca de la importancia del uso de las TIC en los salones de clase donde seenseña las lenguas extranjeras (Inglés) en las instituciones educativas públicas del Departamento de Boyacá, la manera cómo su uso puede aportar significativamente al mejoramiento del nivel de lengua de losestudiantes y brindar conocimiento e innovación a la enseñanza del mismo a los docentes , también, cómo el gobierno del Departamento de Boyacá puede aportar al progreso en el uso de las TIC en la enseñanza de las lenguas extranjeras, con la ejecución de acciones en tal sentido. Así, posicionar a Boyacá como un departamento modelo en la implementación de las TIC, en la enseñanza de la lengua inglesa enlos colegios oficiales. Palabras clave: Boyacá, enseñanza de las  lenguas extranjeras, escuelas, gobierno, profesores, programa nacional de bilingüismo, secretaria de educación, tecnología, TIC.
publishDate 2013
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2024-07-08T14:32:20Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2024-07-08T14:32:20Z
dc.date.none.fl_str_mv 2013-05-29
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/1930
10.19053/2011835X.1930
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/15956
url https://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/1930
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/15956
identifier_str_mv 10.19053/2011835X.1930
dc.language.none.fl_str_mv spa
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/1930/1921
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.en-US.fl_str_mv Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
dc.source.en-US.fl_str_mv Enletawa Journal; No. 4 Jan (2011)
dc.source.es-ES.fl_str_mv Enletawa Journal; Núm. 4 Jan (2011)
dc.source.none.fl_str_mv 2463-1965
2011-835X
institution Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional UPTC
repository.mail.fl_str_mv repositorio.uptc@uptc.edu.co
_version_ 1839633850007814144