Lo tradicional y lo alternativo en la formación de profesores de lenguas (Inglés): una mirada desde la ventana de la pedagogía crítica

AbstractThis article proposes a reflection of the author about the traditional and the alternative as two trends in the field of language teacher education. Such reflection revolves around the question In what lies the gap between traditional and alternative the training of language educators? With...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2014
Institución:
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
Repositorio:
RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uptc.edu.co:001/16002
Acceso en línea:
https://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/3085
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/16002
Palabra clave:
Rights
License
Copyright (c) 2014 ENLETAWA JOURNAL
id REPOUPTC2_c9d6596a8b49813b93a28074e6f40866
oai_identifier_str oai:repositorio.uptc.edu.co:001/16002
network_acronym_str REPOUPTC2
network_name_str RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
repository_id_str
spelling 2014-11-252024-07-08T14:32:24Z2024-07-08T14:32:24Zhttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/308510.19053/2011835X.3085https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/16002AbstractThis article proposes a reflection of the author about the traditional and the alternative as two trends in the field of language teacher education. Such reflection revolves around the question In what lies the gap between traditional and alternative the training of language educators? With this question in mind, the author adopts a favoring attitude of a humanist and criticalapproach to explain a vision of education as a social practice as crucial in teaching and language learning. Furthermore, the author gives an account of his construction of a vision informed by some tenets of Critical Pedagogy and his experience in the education of English language teachers. Keywords: critical pedagogy, language teacher education, humanistic education, language as social practiceapplication/pdfspaspaUniversidad Pedagógica y Tecnológica de Colombiahttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/3085/2792Copyright (c) 2014 ENLETAWA JOURNALhttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Enletawa Journal; No. 6 (2013)Enletawa Journal; Núm. 6 (2013)2463-19652011-835XLo tradicional y lo alternativo en la formación de profesores de lenguas (Inglés): una mirada desde la ventana de la pedagogía críticainfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1Quintero Polo, Álvaro Hernán001/16002oai:repositorio.uptc.edu.co:001/160022025-07-18 11:15:16.925metadata.onlyhttps://repositorio.uptc.edu.coRepositorio Institucional UPTCrepositorio.uptc@uptc.edu.co
dc.title.es-ES.fl_str_mv Lo tradicional y lo alternativo en la formación de profesores de lenguas (Inglés): una mirada desde la ventana de la pedagogía crítica
title Lo tradicional y lo alternativo en la formación de profesores de lenguas (Inglés): una mirada desde la ventana de la pedagogía crítica
spellingShingle Lo tradicional y lo alternativo en la formación de profesores de lenguas (Inglés): una mirada desde la ventana de la pedagogía crítica
title_short Lo tradicional y lo alternativo en la formación de profesores de lenguas (Inglés): una mirada desde la ventana de la pedagogía crítica
title_full Lo tradicional y lo alternativo en la formación de profesores de lenguas (Inglés): una mirada desde la ventana de la pedagogía crítica
title_fullStr Lo tradicional y lo alternativo en la formación de profesores de lenguas (Inglés): una mirada desde la ventana de la pedagogía crítica
title_full_unstemmed Lo tradicional y lo alternativo en la formación de profesores de lenguas (Inglés): una mirada desde la ventana de la pedagogía crítica
title_sort Lo tradicional y lo alternativo en la formación de profesores de lenguas (Inglés): una mirada desde la ventana de la pedagogía crítica
description AbstractThis article proposes a reflection of the author about the traditional and the alternative as two trends in the field of language teacher education. Such reflection revolves around the question In what lies the gap between traditional and alternative the training of language educators? With this question in mind, the author adopts a favoring attitude of a humanist and criticalapproach to explain a vision of education as a social practice as crucial in teaching and language learning. Furthermore, the author gives an account of his construction of a vision informed by some tenets of Critical Pedagogy and his experience in the education of English language teachers. Keywords: critical pedagogy, language teacher education, humanistic education, language as social practice
publishDate 2014
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2024-07-08T14:32:24Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2024-07-08T14:32:24Z
dc.date.none.fl_str_mv 2014-11-25
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/3085
10.19053/2011835X.3085
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/16002
url https://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/3085
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/16002
identifier_str_mv 10.19053/2011835X.3085
dc.language.none.fl_str_mv spa
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/3085/2792
dc.rights.en-US.fl_str_mv Copyright (c) 2014 ENLETAWA JOURNAL
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2014 ENLETAWA JOURNAL
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.en-US.fl_str_mv Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
dc.source.en-US.fl_str_mv Enletawa Journal; No. 6 (2013)
dc.source.es-ES.fl_str_mv Enletawa Journal; Núm. 6 (2013)
dc.source.none.fl_str_mv 2463-1965
2011-835X
institution Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional UPTC
repository.mail.fl_str_mv repositorio.uptc@uptc.edu.co
_version_ 1839633828401905664