Characterization of interdisciplinary activities in a Colombian faculty of arts

Knowledge fragmentation separates educational organizations from reality and calls into question the legitimacy of the academic endeavors before society. This research seeks to contribute to the resolution of knowledge management problems associated with interdisciplinary work in a faculty of arts....

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
http://purl.org/coar/resource_type/c_6666
Fecha de publicación:
2020
Institución:
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
Repositorio:
RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uptc.edu.co:001/10320
Acceso en línea:
https://revistas.uptc.edu.co/index.php/investigacion_duitama/article/view/10361
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/10320
Palabra clave:
knowledge management;
interdisciplinary projects;
faculty of arts;
higher education
gestión de conocimiento;
proyectos interdisciplinarios;
facultad de artes;
educación universitaria
Rights
License
Derechos de autor 2019 REVISTA DE INVESTIGACIÓN, DESARROLLO E INNOVACIÓN
id REPOUPTC2_9ba5234da4ab507a2d2715658d230114
oai_identifier_str oai:repositorio.uptc.edu.co:001/10320
network_acronym_str REPOUPTC2
network_name_str RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
repository_id_str
spelling 2020-02-152024-07-05T18:04:03Z2024-07-05T18:04:03Zhttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/investigacion_duitama/article/view/1036110.19053/20278306.v10.n2.2020.10361https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/10320Knowledge fragmentation separates educational organizations from reality and calls into question the legitimacy of the academic endeavors before society. This research seeks to contribute to the resolution of knowledge management problems associated with interdisciplinary work in a faculty of arts. The exploratory and descriptive study analyzes the implicit and explicit knowledge of faculty professors through the use of interviews and structured surveys. The sample was formed by 22 teachers of a Colombian university. The results show a potential interaction between team members of the faculty, suitable for exploration in project development, for which it is necessary to focus on a vision and create spaces for collective project construction from a systemic perspectiveLa fragmentación del conocimiento distancia a las organizaciones educativas de la realidad y pone en entredicho la legitimidad de la academia ante la sociedad. Esta investigación busca contribuir en la resolución de problemas asociados a la gestión del conocimiento y el trabajo interdisciplinar en una Facultad de Artes. El estudio fue de tipo exploratorio y descriptivo, analizó el conocimiento implícito y explícito de los docentes mediante la aplicación de una encuesta estructurada y entrevistas realizadas a los docentes. La muestra estuvo conformada por 22 docentes de una universidad colombiana. Se encontró que existe un potencial de interacción entre los integrantes del equipo que puede ser explorado en el desarrollo de proyectos, para lo cual es necesario enfocar la visión y generar espacios para la construcción colectiva de proyectos desde una perspectiva sistémicaapplication/pdftext/xmlspaspaUniversidad Pedagógica y Tecnológica de Colombiahttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/investigacion_duitama/article/view/10361/8996https://revistas.uptc.edu.co/index.php/investigacion_duitama/article/view/10361/11222Derechos de autor 2019 REVISTA DE INVESTIGACIÓN, DESARROLLO E INNOVACIÓNhttp://purl.org/coar/access_right/c_abf167http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Revista de Investigación, Desarrollo e Innovación; Vol. 10 No. 2 (2020): Enero-Junio; 283-296Revista de Investigación, Desarrollo e Innovación; Vol. 10 Núm. 2 (2020): Enero-Junio; 283-2962389-94172027-8306knowledge management;interdisciplinary projects;faculty of arts;higher educationgestión de conocimiento;proyectos interdisciplinarios;facultad de artes;educación universitariaCharacterization of interdisciplinary activities in a Colombian faculty of artsCaracterización de las actividades interdisciplinarias en una facultad de artes Colombianainfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/resource_type/c_6666http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1info:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a250http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Naranjo-Gaviria, Alejandro AntonioHerreño-Téllez, Elisabeth001/10320oai:repositorio.uptc.edu.co:001/103202025-07-18 11:51:29.363metadata.onlyhttps://repositorio.uptc.edu.coRepositorio Institucional UPTCrepositorio.uptc@uptc.edu.co
dc.title.en-US.fl_str_mv Characterization of interdisciplinary activities in a Colombian faculty of arts
dc.title.es-ES.fl_str_mv Caracterización de las actividades interdisciplinarias en una facultad de artes Colombiana
title Characterization of interdisciplinary activities in a Colombian faculty of arts
spellingShingle Characterization of interdisciplinary activities in a Colombian faculty of arts
knowledge management;
interdisciplinary projects;
faculty of arts;
higher education
gestión de conocimiento;
proyectos interdisciplinarios;
facultad de artes;
educación universitaria
title_short Characterization of interdisciplinary activities in a Colombian faculty of arts
title_full Characterization of interdisciplinary activities in a Colombian faculty of arts
title_fullStr Characterization of interdisciplinary activities in a Colombian faculty of arts
title_full_unstemmed Characterization of interdisciplinary activities in a Colombian faculty of arts
title_sort Characterization of interdisciplinary activities in a Colombian faculty of arts
dc.subject.en-US.fl_str_mv knowledge management;
interdisciplinary projects;
faculty of arts;
higher education
topic knowledge management;
interdisciplinary projects;
faculty of arts;
higher education
gestión de conocimiento;
proyectos interdisciplinarios;
facultad de artes;
educación universitaria
dc.subject.es-ES.fl_str_mv gestión de conocimiento;
proyectos interdisciplinarios;
facultad de artes;
educación universitaria
description Knowledge fragmentation separates educational organizations from reality and calls into question the legitimacy of the academic endeavors before society. This research seeks to contribute to the resolution of knowledge management problems associated with interdisciplinary work in a faculty of arts. The exploratory and descriptive study analyzes the implicit and explicit knowledge of faculty professors through the use of interviews and structured surveys. The sample was formed by 22 teachers of a Colombian university. The results show a potential interaction between team members of the faculty, suitable for exploration in project development, for which it is necessary to focus on a vision and create spaces for collective project construction from a systemic perspective
publishDate 2020
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2024-07-05T18:04:03Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2024-07-05T18:04:03Z
dc.date.none.fl_str_mv 2020-02-15
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6666
dc.type.version.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coarversion.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a250
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6666
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.uptc.edu.co/index.php/investigacion_duitama/article/view/10361
10.19053/20278306.v10.n2.2020.10361
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/10320
url https://revistas.uptc.edu.co/index.php/investigacion_duitama/article/view/10361
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/10320
identifier_str_mv 10.19053/20278306.v10.n2.2020.10361
dc.language.none.fl_str_mv spa
dc.language.iso.spa.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uptc.edu.co/index.php/investigacion_duitama/article/view/10361/8996
https://revistas.uptc.edu.co/index.php/investigacion_duitama/article/view/10361/11222
dc.rights.es-ES.fl_str_mv Derechos de autor 2019 REVISTA DE INVESTIGACIÓN, DESARROLLO E INNOVACIÓN
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf167
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2019 REVISTA DE INVESTIGACIÓN, DESARROLLO E INNOVACIÓN
http://purl.org/coar/access_right/c_abf167
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/xml
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
dc.source.en-US.fl_str_mv Revista de Investigación, Desarrollo e Innovación; Vol. 10 No. 2 (2020): Enero-Junio; 283-296
dc.source.es-ES.fl_str_mv Revista de Investigación, Desarrollo e Innovación; Vol. 10 Núm. 2 (2020): Enero-Junio; 283-296
dc.source.none.fl_str_mv 2389-9417
2027-8306
institution Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional UPTC
repository.mail.fl_str_mv repositorio.uptc@uptc.edu.co
_version_ 1839633838445166592