Examining the Teacher Practice in Musical Education
The Pedagogical Content Knowledge (PCK) is a concept that explains how the teacher transforms his own knowledge on the subject into understandable material for students. To address it, Park and Oliver propose a model of six components that interact in a predefined context. Aim of this research was t...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2020
- Institución:
- Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
- Repositorio:
- RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uptc.edu.co:001/11568
- Acceso en línea:
- https://revistas.uptc.edu.co/index.php/educacion_y_ciencia/article/view/11777
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/11568
- Palabra clave:
- Pedagogical Content Knowledge
Pedagogy
Music Education
Music Teacher Education
String Teacher
Conocimiento Didáctico del Contenido
Didáctica
Educación Musical
Profesor de Educación Música
Profesor de Instrumentos de Cuerda
- Rights
- License
- Derechos de autor 2020 EDUCACIÓN Y CIENCIA