Examining the Teacher Practice in Musical Education

The Pedagogical Content Knowledge (PCK) is a concept that explains how the teacher transforms his own knowledge on the subject into understandable material for students. To address it, Park and Oliver propose a model of six components that interact in a predefined context. Aim of this research was t...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2020
Institución:
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
Repositorio:
RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uptc.edu.co:001/11568
Acceso en línea:
https://revistas.uptc.edu.co/index.php/educacion_y_ciencia/article/view/11777
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/11568
Palabra clave:
Pedagogical Content Knowledge
Pedagogy
Music Education
Music Teacher Education
String Teacher
Conocimiento Didáctico del Contenido
Didáctica
Educación Musical
Profesor de Educación Música
Profesor de Instrumentos de Cuerda
Rights
License
Derechos de autor 2020 EDUCACIÓN Y CIENCIA