The nature of mathematical knowledge and the impact on the teacher conceptions

In this paper, it is shown clearly the way in which macro research is fed through college graduation work and through the consolidation of the theoretical referents around the nature of mathematics, fulfilling a historical and epistemological review of mathematics knowledge, that later on, will let...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
http://purl.org/coar/resource_type/c_6750
Fecha de publicación:
2012
Institución:
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
Repositorio:
RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uptc.edu.co:001/10164
Acceso en línea:
https://revistas.uptc.edu.co/index.php/investigacion_duitama/article/view/1316
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/10164
Palabra clave:
conceptions of mathematics
nature of mathematics
teacher training.
concepción de las matemáticas
naturaleza de las matemáticas
formación de profesores.
Rights
License
Derechos de autor 2012 REVISTA DE INVESTIGACIÓN DESARROLLO E INNOVACIÓN
id REPOUPTC2_8a4e64cc5656c765868483b81b5bb0e0
oai_identifier_str oai:repositorio.uptc.edu.co:001/10164
network_acronym_str REPOUPTC2
network_name_str RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
repository_id_str
spelling 2012-02-152024-07-05T18:03:45Z2024-07-05T18:03:45Zhttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/investigacion_duitama/article/view/1316https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/10164In this paper, it is shown clearly the way in which macro research is fed through college graduation work and through the consolidation of the theoretical referents around the nature of mathematics, fulfilling a historical and epistemological review of mathematics knowledge, that later on, will let to elaborate the mathematical categories, its teaching and learning and it is the basis for the designing of questionnaires, interpretative analysis of the compiled data in the study.En este documento, se resalta cómo desde un trabajo de grado se contribuye a una investigación macro, a través de la consolidación de los referentes teóricos alrededor de la naturaleza de las matemáticas, realizando una revisión histórico epistemológica del conocimiento matemático, que luego permitirá elaborar las categorías e indicadores de análisis relativos a las concepciones sobre la naturaleza de las matemáticas, su enseñanza y aprendizaje, y base para el diseño del cuestionario y el análisis interpretativo de la información recopilada en el estudio.application/pdfspaspaUniversidad Pedagógica y Tecnológica de Colombiahttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/investigacion_duitama/article/view/1316/1311Derechos de autor 2012 REVISTA DE INVESTIGACIÓN DESARROLLO E INNOVACIÓNhttp://purl.org/coar/access_right/c_abf251http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Revista de Investigación, Desarrollo e Innovación; Vol. 2 No. 2 (2012): January-June; 49-59Revista de Investigación, Desarrollo e Innovación; Vol. 2 Núm. 2 (2012): Enero-Junio; 49-592389-94172027-8306conceptions of mathematicsnature of mathematicsteacher training.concepción de las matemáticasnaturaleza de las matemáticasformación de profesores.The nature of mathematical knowledge and the impact on the teacher conceptionsLa naturaleza del conocimiento matemático y su impacto en las concepciones del profesorinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/resource_type/c_6750http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1info:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a334http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Cerón Álvarez, Diana CarolinaMesa Laverde, Yuly CarolinaRojas Morales, Clara Emilse001/10164oai:repositorio.uptc.edu.co:001/101642025-07-18 11:51:36.652metadata.onlyhttps://repositorio.uptc.edu.coRepositorio Institucional UPTCrepositorio.uptc@uptc.edu.co
dc.title.en-US.fl_str_mv The nature of mathematical knowledge and the impact on the teacher conceptions
dc.title.es-ES.fl_str_mv La naturaleza del conocimiento matemático y su impacto en las concepciones del profesor
title The nature of mathematical knowledge and the impact on the teacher conceptions
spellingShingle The nature of mathematical knowledge and the impact on the teacher conceptions
conceptions of mathematics
nature of mathematics
teacher training.
concepción de las matemáticas
naturaleza de las matemáticas
formación de profesores.
title_short The nature of mathematical knowledge and the impact on the teacher conceptions
title_full The nature of mathematical knowledge and the impact on the teacher conceptions
title_fullStr The nature of mathematical knowledge and the impact on the teacher conceptions
title_full_unstemmed The nature of mathematical knowledge and the impact on the teacher conceptions
title_sort The nature of mathematical knowledge and the impact on the teacher conceptions
dc.subject.en-US.fl_str_mv conceptions of mathematics
nature of mathematics
teacher training.
topic conceptions of mathematics
nature of mathematics
teacher training.
concepción de las matemáticas
naturaleza de las matemáticas
formación de profesores.
dc.subject.es-ES.fl_str_mv concepción de las matemáticas
naturaleza de las matemáticas
formación de profesores.
description In this paper, it is shown clearly the way in which macro research is fed through college graduation work and through the consolidation of the theoretical referents around the nature of mathematics, fulfilling a historical and epistemological review of mathematics knowledge, that later on, will let to elaborate the mathematical categories, its teaching and learning and it is the basis for the designing of questionnaires, interpretative analysis of the compiled data in the study.
publishDate 2012
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2024-07-05T18:03:45Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2024-07-05T18:03:45Z
dc.date.none.fl_str_mv 2012-02-15
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6750
dc.type.version.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coarversion.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a334
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6750
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.uptc.edu.co/index.php/investigacion_duitama/article/view/1316
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/10164
url https://revistas.uptc.edu.co/index.php/investigacion_duitama/article/view/1316
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/10164
dc.language.none.fl_str_mv spa
dc.language.iso.spa.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uptc.edu.co/index.php/investigacion_duitama/article/view/1316/1311
dc.rights.es-ES.fl_str_mv Derechos de autor 2012 REVISTA DE INVESTIGACIÓN DESARROLLO E INNOVACIÓN
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf251
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2012 REVISTA DE INVESTIGACIÓN DESARROLLO E INNOVACIÓN
http://purl.org/coar/access_right/c_abf251
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
dc.source.en-US.fl_str_mv Revista de Investigación, Desarrollo e Innovación; Vol. 2 No. 2 (2012): January-June; 49-59
dc.source.es-ES.fl_str_mv Revista de Investigación, Desarrollo e Innovación; Vol. 2 Núm. 2 (2012): Enero-Junio; 49-59
dc.source.none.fl_str_mv 2389-9417
2027-8306
institution Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional UPTC
repository.mail.fl_str_mv repositorio.uptc@uptc.edu.co
_version_ 1839633876684636160