The Use of Video Games as a Teaching Tool to Improve Teaching-Learning: State of the Art Review

In this new era of the 21st century when societies are constantly changing, education is the cornerstone to provide the people not only with the basic knowledge and tools, but also with the required skills for facing the challenges in a globalized world. Thus, video games have evolved from distracti...

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Autores:
Tipo de recurso:
http://purl.org/coar/resource_type/c_6687
Fecha de publicación:
2017
Institución:
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
Repositorio:
RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uptc.edu.co:001/12283
Acceso en línea:
https://revistas.uptc.edu.co/index.php/ingenieria_sogamoso/article/view/7184
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/12283
Palabra clave:
Educational games
teaching
learning
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Videojuegos educativos
enseñanza
aprendizaje
herramientas educativas
motivación
Rights
License
Derechos de autor 2017 Ingeniería Investigación y Desarrollo
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