Impacto y significado del proyecto pedagógico integrador de áreas II: educación física

The presentation of the reflective research article aims to identify the opinions of the students of the LEB who studied the subject of PPIIA-II related to physical edu- cation. It was also proposed to determine the impact and practical significance of this subject in the academic training...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
http://purl.org/coar/resource_type/c_6560
Fecha de publicación:
2019
Institución:
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
Repositorio:
RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uptc.edu.co:001/16403
Acceso en línea:
https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9939
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/16403
Palabra clave:
Opiniones
Proyecto Pedagógico
Reflexión
Educación Física
Opinions
Pedagogical Project
Reflection
Physical Education
Rights
License
http://purl.org/coar/access_right/c_abf61
id REPOUPTC2_6a18a53ff6bceb9d7a2b70eb34f0e052
oai_identifier_str oai:repositorio.uptc.edu.co:001/16403
network_acronym_str REPOUPTC2
network_name_str RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
repository_id_str
spelling 2019-08-262024-07-08T14:38:45Z2024-07-08T14:38:45Zhttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9939https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/16403The presentation of the reflective research article aims to identify the opinions of the students of the LEB who studied the subject of PPIIA-II related to physical edu- cation. It was also proposed to determine the impact and practical significance of this subject in the academic training based on the interpretation of student opinions measured in three basic aspects: the personal, academic and professional aspects of future graduates. The methodology of action corresponds to the design of des- criptive research, where the researchers analyzed and interpreted the information collected from the different qualitative techniques of information collection. In ad- dition, the interpretive approach was used, with which the results were interpreted and analyzed. In conclusion, it can be mentioned that the pedagogical and didactic procedures implemented in the subject of PPIIA-II are successful for professional training in the field of physical education although they should be improved accor- ding to the students’ concept.El presente artículo, reseña las opiniones de los estudiantes de la LEB que cursa- ron la asignatura de PPIIA-II relacionada con la educación física, para determinar el impacto y significado práctico que tuvo esta asignatura en la formación académica a partir de la interpretación de las ideas expuestas por los estudiantes, medidas en tres aspectos básicos: lo personal, lo académico y lo profesional de los futuros licenciados. La metodología de acción, corresponde al diseño de investigación descriptivo, en donde los investigadores analizaron e interpretaron la información recolectada desde las diferentes técnicas cualitativas de recolección de informa- ción. Además, se utilizó el enfoque interpretativo, con el cual, se procedió a la interpretación de resultados y análisis de los mismos. Como conclusión, se puede mencionar que los procedimientos pedagógicos y didácticos implementados en la asignatura de PPIIA-II son acertados para la formación profesional en el campo de la educación física aunque se deben mejorar algunos aspectos según concepto de los estudiantes.application/pdfspaspaUniversidad Pedagógica y Tecnológica de Colombiahttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9939/8262FACES AND FACES OF KNOWLEDGE; Vol. 3 No. 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 16-28Rastros y Rostros del Saber; Vol. 3 Núm. 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 16-28FACES ET FACES DE CONNAISSANCE; Vol. 3 No 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 16-28VOLTI E VOLTI DI CONOSCENZA; V. 3 N. 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 16-28CARAS E CARAS DO CONHECIMENTO; v. 3 n. 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 16-282539-3324OpinionesProyecto PedagógicoReflexiónEducación FísicaOpinionsPedagogical ProjectReflectionPhysical EducationImpacto y significado del proyecto pedagógico integrador de áreas II: educación físicainfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/resource_type/c_6560http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1info:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a144http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/access_right/c_abf61http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Moreno Pinzón, Israel AlfonsoGuzmán-Sierra, Andrés Julián001/16403oai:repositorio.uptc.edu.co:001/164032025-07-18 11:45:24.347metadata.onlyhttps://repositorio.uptc.edu.coRepositorio Institucional UPTCrepositorio.uptc@uptc.edu.co
dc.title.es-ES.fl_str_mv Impacto y significado del proyecto pedagógico integrador de áreas II: educación física
title Impacto y significado del proyecto pedagógico integrador de áreas II: educación física
spellingShingle Impacto y significado del proyecto pedagógico integrador de áreas II: educación física
Opiniones
Proyecto Pedagógico
Reflexión
Educación Física
Opinions
Pedagogical Project
Reflection
Physical Education
title_short Impacto y significado del proyecto pedagógico integrador de áreas II: educación física
title_full Impacto y significado del proyecto pedagógico integrador de áreas II: educación física
title_fullStr Impacto y significado del proyecto pedagógico integrador de áreas II: educación física
title_full_unstemmed Impacto y significado del proyecto pedagógico integrador de áreas II: educación física
title_sort Impacto y significado del proyecto pedagógico integrador de áreas II: educación física
dc.subject.es-ES.fl_str_mv Opiniones
Proyecto Pedagógico
Reflexión
Educación Física
topic Opiniones
Proyecto Pedagógico
Reflexión
Educación Física
Opinions
Pedagogical Project
Reflection
Physical Education
dc.subject.en-US.fl_str_mv Opinions
Pedagogical Project
Reflection
Physical Education
description The presentation of the reflective research article aims to identify the opinions of the students of the LEB who studied the subject of PPIIA-II related to physical edu- cation. It was also proposed to determine the impact and practical significance of this subject in the academic training based on the interpretation of student opinions measured in three basic aspects: the personal, academic and professional aspects of future graduates. The methodology of action corresponds to the design of des- criptive research, where the researchers analyzed and interpreted the information collected from the different qualitative techniques of information collection. In ad- dition, the interpretive approach was used, with which the results were interpreted and analyzed. In conclusion, it can be mentioned that the pedagogical and didactic procedures implemented in the subject of PPIIA-II are successful for professional training in the field of physical education although they should be improved accor- ding to the students’ concept.
publishDate 2019
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2024-07-08T14:38:45Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2024-07-08T14:38:45Z
dc.date.none.fl_str_mv 2019-08-26
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6560
dc.type.version.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coarversion.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a144
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6560
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9939
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/16403
url https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9939
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/16403
dc.language.none.fl_str_mv spa
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9939/8262
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf61
rights_invalid_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf61
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
dc.source.en-US.fl_str_mv FACES AND FACES OF KNOWLEDGE; Vol. 3 No. 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 16-28
dc.source.es-ES.fl_str_mv Rastros y Rostros del Saber; Vol. 3 Núm. 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 16-28
dc.source.fr-FR.fl_str_mv FACES ET FACES DE CONNAISSANCE; Vol. 3 No 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 16-28
dc.source.it-IT.fl_str_mv VOLTI E VOLTI DI CONOSCENZA; V. 3 N. 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 16-28
dc.source.pt-BR.fl_str_mv CARAS E CARAS DO CONHECIMENTO; v. 3 n. 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 16-28
dc.source.none.fl_str_mv 2539-3324
institution Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional UPTC
repository.mail.fl_str_mv repositorio.uptc@uptc.edu.co
_version_ 1839633828298096640