Evaluation and history: a traditional tale

It shows which interactions between the educative evaluations are in History and these discipline developments. It points out that the first history tests of the State Examinations were sustained in the homeland History proposal supported by the Colombian History Academy. An analysis of the tests al...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
http://purl.org/coar/resource_type/c_6728
Fecha de publicación:
2010
Institución:
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
Repositorio:
RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uptc.edu.co:001/13269
Acceso en línea:
https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/1088
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/13269
Palabra clave:
History
evaluation
State examination.
historia
evaluación
examen de estado
Histoire
Evaluation
Examen d’Etat.
História
Avaliação
Vestibular.
Rights
License
http://purl.org/coar/access_right/c_abf229
id REPOUPTC2_5e19201485a17a51ae6ca7767888c68c
oai_identifier_str oai:repositorio.uptc.edu.co:001/13269
network_acronym_str REPOUPTC2
network_name_str RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
repository_id_str
spelling 2010-01-032024-07-05T19:03:51Z2024-07-05T19:03:51Zhttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/1088https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/13269It shows which interactions between the educative evaluations are in History and these discipline developments. It points out that the first history tests of the State Examinations were sustained in the homeland History proposal supported by the Colombian History Academy. An analysis of the tests allows grouping the questions in traditional working lines of this History versionSeñala las articulaciones entre evaluación educativa en historia y los desarrollos disciplinares, y muestra que las primeras pruebas de historia del Examen de Estado se sustentaron en la propuesta de historia patria impulsada por la Academia Colombiana de Historia. Un análisis de las pruebas permite agrupar las preguntas en líneas tradicionales de trabajo de esta versión de historia.On signale les articulations entre évaluation éducative en histoire et les développements disciplinaires, et on montre que les premières épreuves d’histoire de l’examen d’Etat ont été soutenues dans la proposition d’histoire de la patrie, impulsée par l’Académie Colombienne d’Histoire. Une analyse des épreuves permet de regrouper les questions en lignes traditionnelles de travail de cette version d’histoire.O texto assinala as articulações entre avaliação educativa em historia e os desenvolvimentos disciplinares, e mostra que as primeiras provas da historia do vestibular –Exame de Estado–sustentaram-se na proposta de historia pátria impulsionada pela Academia Colombiana de Historia. Uma análise das provas permite agrupar as perguntas em linhas tradicionais de trabalho de esta versão histórica.application/force-downloadspaspaUniversidad Pedagógica y Tecnológica de Colombiahttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/1088/1087Praxis & Saber; Vol. 1 No. 1 (2010): Investigación y Pedagogía; 151-158Praxis & Saber; Vol. 1 Núm. 1 (2010): Investigación y Pedagogía; 151-158Praxis & Saber; Vol. 1 No 1 (2010): Investigación y Pedagogía; 151-158Praxis & Saber; V. 1 N. 1 (2010): Investigación y Pedagogía; 151-158Praxis & Saber; v. 1 n. 1 (2010): Investigación y Pedagogía; 151-1582462-86032216-0159HistoryevaluationState examination.historiaevaluaciónexamen de estadoHistoireEvaluationExamen d’Etat.HistóriaAvaliaçãoVestibular.Evaluation and history: a traditional taleEvaluación e historia. Un cuento tradicional características de la evaluación en ciencias sociales desde 1968 hasta 1999Evaluation et histoire. Un conte tradtitionnelAvaliação e história: Um conto tradicionalinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/resource_type/c_6728http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1info:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a312http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/access_right/c_abf229http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Ortíz Jiménez, José Guillermo001/13269oai:repositorio.uptc.edu.co:001/132692025-07-18 11:44:03.136metadata.onlyhttps://repositorio.uptc.edu.coRepositorio Institucional UPTCrepositorio.uptc@uptc.edu.co
dc.title.en-US.fl_str_mv Evaluation and history: a traditional tale
dc.title.es-ES.fl_str_mv Evaluación e historia. Un cuento tradicional características de la evaluación en ciencias sociales desde 1968 hasta 1999
dc.title.fr-FR.fl_str_mv Evaluation et histoire. Un conte tradtitionnel
dc.title.pt-BR.fl_str_mv Avaliação e história: Um conto tradicional
title Evaluation and history: a traditional tale
spellingShingle Evaluation and history: a traditional tale
History
evaluation
State examination.
historia
evaluación
examen de estado
Histoire
Evaluation
Examen d’Etat.
História
Avaliação
Vestibular.
title_short Evaluation and history: a traditional tale
title_full Evaluation and history: a traditional tale
title_fullStr Evaluation and history: a traditional tale
title_full_unstemmed Evaluation and history: a traditional tale
title_sort Evaluation and history: a traditional tale
dc.subject.en-US.fl_str_mv History
evaluation
State examination.
topic History
evaluation
State examination.
historia
evaluación
examen de estado
Histoire
Evaluation
Examen d’Etat.
História
Avaliação
Vestibular.
dc.subject.es-ES.fl_str_mv historia
evaluación
examen de estado
dc.subject.fr-FR.fl_str_mv Histoire
Evaluation
Examen d’Etat.
dc.subject.pt-BR.fl_str_mv História
Avaliação
Vestibular.
description It shows which interactions between the educative evaluations are in History and these discipline developments. It points out that the first history tests of the State Examinations were sustained in the homeland History proposal supported by the Colombian History Academy. An analysis of the tests allows grouping the questions in traditional working lines of this History version
publishDate 2010
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2024-07-05T19:03:51Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2024-07-05T19:03:51Z
dc.date.none.fl_str_mv 2010-01-03
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6728
dc.type.version.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coarversion.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a312
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6728
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/1088
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/13269
url https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/1088
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/13269
dc.language.none.fl_str_mv spa
dc.language.iso.spa.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/1088/1087
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf229
rights_invalid_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf229
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.none.fl_str_mv application/force-download
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
dc.source.en-US.fl_str_mv Praxis & Saber; Vol. 1 No. 1 (2010): Investigación y Pedagogía; 151-158
dc.source.es-ES.fl_str_mv Praxis & Saber; Vol. 1 Núm. 1 (2010): Investigación y Pedagogía; 151-158
dc.source.fr-FR.fl_str_mv Praxis & Saber; Vol. 1 No 1 (2010): Investigación y Pedagogía; 151-158
dc.source.it-IT.fl_str_mv Praxis & Saber; V. 1 N. 1 (2010): Investigación y Pedagogía; 151-158
dc.source.pt-BR.fl_str_mv Praxis & Saber; v. 1 n. 1 (2010): Investigación y Pedagogía; 151-158
dc.source.none.fl_str_mv 2462-8603
2216-0159
institution Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional UPTC
repository.mail.fl_str_mv repositorio.uptc@uptc.edu.co
_version_ 1839633866779787264