Student Perceptions on CBI.

Ample studies on content-based instruction (CBI) provide strong evidence as to the effectiveness of this methodology in developing language and content knowledge in students; however, there is much less information as to why this methodology is so effective. This paper discusses the results of a qua...

Full description

Autores:
Kathleen Anne Corrales; Instituto de Idiomas, Universidad del Norte
César Maloof; Instituto de Idiomas, Universidad del Norte
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2011
Institución:
Universidad del Norte
Repositorio:
Repositorio Uninorte
Idioma:
eng
OAI Identifier:
oai:manglar.uninorte.edu.co:10584/4535
Acceso en línea:
http://rcientificas.uninorte.edu.co/index.php/zona/article/view/1236
http://hdl.handle.net/10584/4535
Palabra clave:
Linguistica aplicada
Instrucción Basada en Contenidos (CBI), ESL/ESL, metodología de la enseñanza de una lengua, aprendizaje de lenguas.
Enseñanza de lengua extranjera
Rights
License
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
id REPOUNORT2_eb869f4458b04e441264b426b96b1039
oai_identifier_str oai:manglar.uninorte.edu.co:10584/4535
network_acronym_str REPOUNORT2
network_name_str Repositorio Uninorte
repository_id_str
spelling Kathleen Anne Corrales; Instituto de Idiomas, Universidad del NorteCésar Maloof; Instituto de Idiomas, Universidad del NorteColombia2013-08-31T23:13:54Z2013-08-31T23:13:54Z2011-12-14http://rcientificas.uninorte.edu.co/index.php/zona/article/view/1236http://hdl.handle.net/10584/4535Ample studies on content-based instruction (CBI) provide strong evidence as to the effectiveness of this methodology in developing language and content knowledge in students; however, there is much less information as to why this methodology is so effective. This paper discusses the results of a qualitative study to see how CBI supports language development. These results revealed that the exposure to authentic material that was meaningful, interesting, and relevant to students present and future needs, activation of prior knowledge, and the specific methodology used in class were the most important factors which supported language and content development. Key words: Content-based instruction (CBI), EFL/ESL, language-teaching methodology, language learning.Amplios estudios sobre la Enseñanza Basada en Contenidos (EBC) evidencian la efectividad de este modelo en el desarrollo de la lengua y conocimiento de contenido; sin embargo, hay poca explicación sobre el por qué de esta efectividad. Este artículo presenta los resultados de un estudio cualitativo con el objetivo de ver cómo este modelo apoya el avance lingüístico. Estos resultados revelaron que el uso del material auténtico que era significativo, interesante y relevante a las necesidades actuales y futuros de los estudiantes, la activación del conocimiento previo y la metodología específica utilizada en clase se demostró de gran utilidad al ayudar a los estudiantes a desarrollar el idioma. Palabras claves: Instrucción Basada en Contenidos (CBI), ESL/ESL, metodología de la enseñanza de una lengua, aprendizaje de lenguas. Kathleen Corrales, Instituto de Idiomas, Universidad del Norte (kwade@uninorte.edu.co) César Maloof, Instituto de Idiomas, Universidad del Norte(cesar_maloof@gmail.com) application/pdfengFundación Universidad del NorteZona Próxima; No 15 (2011)instname:Universidad del Nortereponame:Repositorio Digital de la Universidad del NorteLinguistica aplicadaInstrucción Basada en Contenidos (CBI), ESL/ESL, metodología de la enseñanza de una lengua, aprendizaje de lenguas.Enseñanza de lengua extranjeraStudent Perceptions on CBI.articlepublishedVersionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/access_right/c_abf210584/4535oai:172.16.14.36:10584/45352015-10-07 01:50:01.726Repositorio Digital de la Universidad del Nortemauribe@uninorte.edu.co
dc.title.none.fl_str_mv Student Perceptions on CBI.
title Student Perceptions on CBI.
spellingShingle Student Perceptions on CBI.
Linguistica aplicada
Instrucción Basada en Contenidos (CBI), ESL/ESL, metodología de la enseñanza de una lengua, aprendizaje de lenguas.
Enseñanza de lengua extranjera
title_short Student Perceptions on CBI.
title_full Student Perceptions on CBI.
title_fullStr Student Perceptions on CBI.
title_full_unstemmed Student Perceptions on CBI.
title_sort Student Perceptions on CBI.
dc.creator.fl_str_mv Kathleen Anne Corrales; Instituto de Idiomas, Universidad del Norte
César Maloof; Instituto de Idiomas, Universidad del Norte
dc.contributor.author.none.fl_str_mv Kathleen Anne Corrales; Instituto de Idiomas, Universidad del Norte
César Maloof; Instituto de Idiomas, Universidad del Norte
dc.subject.none.fl_str_mv Linguistica aplicada
Instrucción Basada en Contenidos (CBI), ESL/ESL, metodología de la enseñanza de una lengua, aprendizaje de lenguas.
Enseñanza de lengua extranjera
topic Linguistica aplicada
Instrucción Basada en Contenidos (CBI), ESL/ESL, metodología de la enseñanza de una lengua, aprendizaje de lenguas.
Enseñanza de lengua extranjera
description Ample studies on content-based instruction (CBI) provide strong evidence as to the effectiveness of this methodology in developing language and content knowledge in students; however, there is much less information as to why this methodology is so effective. This paper discusses the results of a qualitative study to see how CBI supports language development. These results revealed that the exposure to authentic material that was meaningful, interesting, and relevant to students present and future needs, activation of prior knowledge, and the specific methodology used in class were the most important factors which supported language and content development. Key words: Content-based instruction (CBI), EFL/ESL, language-teaching methodology, language learning.Amplios estudios sobre la Enseñanza Basada en Contenidos (EBC) evidencian la efectividad de este modelo en el desarrollo de la lengua y conocimiento de contenido; sin embargo, hay poca explicación sobre el por qué de esta efectividad. Este artículo presenta los resultados de un estudio cualitativo con el objetivo de ver cómo este modelo apoya el avance lingüístico. Estos resultados revelaron que el uso del material auténtico que era significativo, interesante y relevante a las necesidades actuales y futuros de los estudiantes, la activación del conocimiento previo y la metodología específica utilizada en clase se demostró de gran utilidad al ayudar a los estudiantes a desarrollar el idioma. Palabras claves: Instrucción Basada en Contenidos (CBI), ESL/ESL, metodología de la enseñanza de una lengua, aprendizaje de lenguas. Kathleen Corrales, Instituto de Idiomas, Universidad del Norte (kwade@uninorte.edu.co) César Maloof, Instituto de Idiomas, Universidad del Norte(cesar_maloof@gmail.com) 
publishDate 2011
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2011-12-14
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2013-08-31T23:13:54Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2013-08-31T23:13:54Z
dc.type.none.fl_str_mv article
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.hasVersion.none.fl_str_mv publishedVersion
dc.identifier.other.none.fl_str_mv http://rcientificas.uninorte.edu.co/index.php/zona/article/view/1236
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10584/4535
url http://rcientificas.uninorte.edu.co/index.php/zona/article/view/1236
http://hdl.handle.net/10584/4535
dc.language.iso.none.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.ispartof.none.fl_str_mv Zona Próxima; No 15 (2011)
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.coverage.spatial.none.fl_str_mv Colombia
dc.publisher.none.fl_str_mv Fundación Universidad del Norte
publisher.none.fl_str_mv Fundación Universidad del Norte
dc.source.none.fl_str_mv instname:Universidad del Norte
reponame:Repositorio Digital de la Universidad del Norte
instname_str Universidad del Norte
institution Universidad del Norte
reponame_str Repositorio Digital de la Universidad del Norte
collection Repositorio Digital de la Universidad del Norte
repository.name.fl_str_mv Repositorio Digital de la Universidad del Norte
repository.mail.fl_str_mv mauribe@uninorte.edu.co
_version_ 1828169932234293248