Parque educativo y cívico infantil, el espacio como educador y transformador social

In recent decades, Colombia has made great efforts in the education of children throughout the country. Educational architecture plays an important role in these efforts to improve education, however, there is a key problem and that is the implementation of new infrastructure with the same tradition...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2022
Institución:
Universidad de América
Repositorio:
Lumieres
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.uamerica.edu.co:20.500.11839/9008
Acceso en línea:
https://hdl.handle.net/20.500.11839/9008
Palabra clave:
Arquitectura educativa
Funcionamiento bioclimático
Modelo educativo
Educational architecture
Bioclimatic operation
Educational model
Rights
License
Atribución – No comercial
id Lumieres_ec52c1e8c85a776cf48f44a9c405171a
oai_identifier_str oai:repository.uamerica.edu.co:20.500.11839/9008
network_acronym_str Lumieres
network_name_str Lumieres
repository_id_str
spelling Parque educativo y cívico infantil, el espacio como educador y transformador socialChildren's educational and civil park, the space as an educator and social transformerArquitectura educativaFuncionamiento bioclimáticoModelo educativoEducational architectureBioclimatic operationEducational modelIn recent decades, Colombia has made great efforts in the education of children throughout the country. Educational architecture plays an important role in these efforts to improve education, however, there is a key problem and that is the implementation of new infrastructure with the same traditional methodologies of the industrial revolution. The objective of this project is to contribute to the improvement of education in communities that have suffered from the armed conflict based on their needs, the application of new methodologies that focus on children from 5 to 11 years of age and that respond to the challenges of the future generations; For the realization, different educational models in the world were analyzed, especially the models of the Nordic countries that are based on the development of society from equality regardless of age, economic situation or gender.En las últimas décadas Colombia ha hecho grandes esfuerzos en la educación de los niños en todo el país. La arquitectura educativa juega un papel importante en estos esfuerzos de mejorar la educación, sin embargo, existe un problema clave y es la implementación de nueva infraestructura con las mismas metodologías tradicionales de la revolución industrial. El objetivo de este proyecto es aportar al mejoramiento de la educación en comunidades que han sufrido del conflicto armado a partir de sus necesidades, la aplicación de nuevas metodologías que se enfoquen en los niños de 5 a 11 años y que responda a los retos de las generaciones futuras; Para la realización se analizaron diferentes modelos educativos en el mundo especialmente los modelos de los países nórdicos que se basan en el desarrollo de sociedad desde la igualdad sin importar edad, situación económica o género.Fundación Universidad de AméricaDiseño arquitectónico sostenibleGonzález Vásquez, Manuel RicardoGrajales González, Kevin Andrey2022-11-17T20:15:15Z2022-11-17T20:15:15Z2022-08-08bachelorThesishttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fapplication/pdfapplication/pdfAPA 7th - Grajales González, K. A. (2022) Parque educativo y cívico infantil, el espacio como educador y transformador social. [Investigación - Creación, Fundación Universidad de América] Repositorio Institucional Lumieres. https://hdl.handle.net/20.500.11839/9008https://hdl.handle.net/20.500.11839/9008Atribución – No comercialhttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spaoai:repository.uamerica.edu.co:20.500.11839/90082025-02-01T08:43:38Z
dc.title.none.fl_str_mv Parque educativo y cívico infantil, el espacio como educador y transformador social
Children's educational and civil park, the space as an educator and social transformer
title Parque educativo y cívico infantil, el espacio como educador y transformador social
spellingShingle Parque educativo y cívico infantil, el espacio como educador y transformador social
Arquitectura educativa
Funcionamiento bioclimático
Modelo educativo
Educational architecture
Bioclimatic operation
Educational model
title_short Parque educativo y cívico infantil, el espacio como educador y transformador social
title_full Parque educativo y cívico infantil, el espacio como educador y transformador social
title_fullStr Parque educativo y cívico infantil, el espacio como educador y transformador social
title_full_unstemmed Parque educativo y cívico infantil, el espacio como educador y transformador social
title_sort Parque educativo y cívico infantil, el espacio como educador y transformador social
dc.contributor.none.fl_str_mv González Vásquez, Manuel Ricardo
dc.subject.none.fl_str_mv Arquitectura educativa
Funcionamiento bioclimático
Modelo educativo
Educational architecture
Bioclimatic operation
Educational model
topic Arquitectura educativa
Funcionamiento bioclimático
Modelo educativo
Educational architecture
Bioclimatic operation
Educational model
description In recent decades, Colombia has made great efforts in the education of children throughout the country. Educational architecture plays an important role in these efforts to improve education, however, there is a key problem and that is the implementation of new infrastructure with the same traditional methodologies of the industrial revolution. The objective of this project is to contribute to the improvement of education in communities that have suffered from the armed conflict based on their needs, the application of new methodologies that focus on children from 5 to 11 years of age and that respond to the challenges of the future generations; For the realization, different educational models in the world were analyzed, especially the models of the Nordic countries that are based on the development of society from equality regardless of age, economic situation or gender.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-11-17T20:15:15Z
2022-11-17T20:15:15Z
2022-08-08
dc.type.none.fl_str_mv bachelorThesis
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
dc.identifier.none.fl_str_mv APA 7th - Grajales González, K. A. (2022) Parque educativo y cívico infantil, el espacio como educador y transformador social. [Investigación - Creación, Fundación Universidad de América] Repositorio Institucional Lumieres. https://hdl.handle.net/20.500.11839/9008
https://hdl.handle.net/20.500.11839/9008
identifier_str_mv APA 7th - Grajales González, K. A. (2022) Parque educativo y cívico infantil, el espacio como educador y transformador social. [Investigación - Creación, Fundación Universidad de América] Repositorio Institucional Lumieres. https://hdl.handle.net/20.500.11839/9008
url https://hdl.handle.net/20.500.11839/9008
dc.language.iso.fl_str_mv spa
language spa
dc.rights.none.fl_str_mv Atribución – No comercial
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv Atribución – No comercial
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Fundación Universidad de América
Diseño arquitectónico sostenible
publisher.none.fl_str_mv Fundación Universidad de América
Diseño arquitectónico sostenible
institution Universidad de América
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1841553085840752640