Parque educativo de desarrollo infantil

The work area is located in Colombia, in the department of Guaviare, where you will work with its four municipal headboards, taking into account that it is an area with a lot of potential and with great diversity in its ecological structure, but that is affected in the social aspect. For this reason...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2021
Institución:
Universidad de América
Repositorio:
Lumieres
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.uamerica.edu.co:20.500.11839/8246
Acceso en línea:
https://hdl.handle.net/20.500.11839/8246
Palabra clave:
Identidad cultural
Reconciliación
Reconstrucción de comunidad
Cultural identity
Reconciliation
Community rebuilding
Tesis y disertaciones académicas
Rights
License
Atribución – No comercial
id Lumieres_ab085260d4c3038d68f1c3076892c120
oai_identifier_str oai:repository.uamerica.edu.co:20.500.11839/8246
network_acronym_str Lumieres
network_name_str Lumieres
repository_id_str
spelling Parque educativo de desarrollo infantilChildren's development educational parkIdentidad culturalReconciliaciónReconstrucción de comunidadCultural identityReconciliationCommunity rebuildingTesis y disertaciones académicasThe work area is located in Colombia, in the department of Guaviare, where you will work with its four municipal headboards, taking into account that it is an area with a lot of potential and with great diversity in its ecological structure, but that is affected in the social aspect. For this reason, the master plan is proposed under four important strategies: social, environmental, productive and improve the infrastructure to recover the fabric of the area. Evidence of the problems focuses the partial plan in the social sphere dealing with the reconciliation of indigenous and peasant communities, under the theory of the intersection of sets where common elements such as the river, and the ideal of being self-sufficient joins these two cultures to achieve a reconstruction of the community, concentrated all in the reconciliation node located in the middle of the proposal , where the projects that seek to achieve territories of peace are located, rescuing cultural identity through an exchange of knowledge and generating social interaction, preventing more segregation because of this meeting place. All these objectives are directed to work on the Children's Development Educational Park project because of the need for cultural survival since early childhood erasing negative memoriesEl área de trabajo se encuentra en Colombia, en el departamento del Guaviare, donde se va a trabajar con sus cuatro cabeceras municipales, teniendo en cuenta que es una zona con mucho potencial y con gran diversidad en su estructura ecológica, pero que está afectada en el aspecto social. Por esta razón se plantea el plan maestro bajo cuatro estrategias importantes: social, ambiental, productiva y mejorar la infraestructura para recuperar el tejido de la zona. Evidenciando las problemáticas se enfoca el plan parcial en el ámbito social tratando la reconciliación de las comunidades indígenas y campesinas, bajo la teoría de la intersección de conjuntos donde los elementos en común como el rio, y el ideal de ser autosuficientes une a estas dos culturas para lograr una reconstrucción de la comunidad, concentrado todo en el nodo de reconciliación ubicado en el intermedio de la propuesta, en donde se encuentran los proyectos que buscan lograr territorios de paz, rescatando la identidad cultural a través de un intercambio de conocimientos y generando una interacción social, evitando que exista más segregación a causa de este lugar de encuentro. Se direccionan todos estos objetivos a trabajar en el proyecto Parque educativo de desarrollo infantil por la necesidad de pervivencia cultural desde la primera infancia borrando las memorias negativasFundación Universidad de AméricaSarmiento Díaz, Javier FranciscoAlaix Rivera, María José2021-03-30T22:08:06Z2021-03-30T22:08:06Z2021-02-15bachelorThesishttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fapplication/pdfapplication/pdfAPA 7th - Alaix Rivera, M. J. (2021) Parque educativo de desarrollo infantil. [Trabajo de grado, Fundación Universidad de América] Repositorio Institucional Lumieres. https://hdl.handle.net/20.500.11839/8246https://hdl.handle.net/20.500.11839/8246Atribución – No comercialhttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spaoai:repository.uamerica.edu.co:20.500.11839/82462025-02-01T08:55:15Z
dc.title.none.fl_str_mv Parque educativo de desarrollo infantil
Children's development educational park
title Parque educativo de desarrollo infantil
spellingShingle Parque educativo de desarrollo infantil
Identidad cultural
Reconciliación
Reconstrucción de comunidad
Cultural identity
Reconciliation
Community rebuilding
Tesis y disertaciones académicas
title_short Parque educativo de desarrollo infantil
title_full Parque educativo de desarrollo infantil
title_fullStr Parque educativo de desarrollo infantil
title_full_unstemmed Parque educativo de desarrollo infantil
title_sort Parque educativo de desarrollo infantil
dc.contributor.none.fl_str_mv Sarmiento Díaz, Javier Francisco
dc.subject.none.fl_str_mv Identidad cultural
Reconciliación
Reconstrucción de comunidad
Cultural identity
Reconciliation
Community rebuilding
Tesis y disertaciones académicas
topic Identidad cultural
Reconciliación
Reconstrucción de comunidad
Cultural identity
Reconciliation
Community rebuilding
Tesis y disertaciones académicas
description The work area is located in Colombia, in the department of Guaviare, where you will work with its four municipal headboards, taking into account that it is an area with a lot of potential and with great diversity in its ecological structure, but that is affected in the social aspect. For this reason, the master plan is proposed under four important strategies: social, environmental, productive and improve the infrastructure to recover the fabric of the area. Evidence of the problems focuses the partial plan in the social sphere dealing with the reconciliation of indigenous and peasant communities, under the theory of the intersection of sets where common elements such as the river, and the ideal of being self-sufficient joins these two cultures to achieve a reconstruction of the community, concentrated all in the reconciliation node located in the middle of the proposal , where the projects that seek to achieve territories of peace are located, rescuing cultural identity through an exchange of knowledge and generating social interaction, preventing more segregation because of this meeting place. All these objectives are directed to work on the Children's Development Educational Park project because of the need for cultural survival since early childhood erasing negative memories
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-03-30T22:08:06Z
2021-03-30T22:08:06Z
2021-02-15
dc.type.none.fl_str_mv bachelorThesis
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
dc.identifier.none.fl_str_mv APA 7th - Alaix Rivera, M. J. (2021) Parque educativo de desarrollo infantil. [Trabajo de grado, Fundación Universidad de América] Repositorio Institucional Lumieres. https://hdl.handle.net/20.500.11839/8246
https://hdl.handle.net/20.500.11839/8246
identifier_str_mv APA 7th - Alaix Rivera, M. J. (2021) Parque educativo de desarrollo infantil. [Trabajo de grado, Fundación Universidad de América] Repositorio Institucional Lumieres. https://hdl.handle.net/20.500.11839/8246
url https://hdl.handle.net/20.500.11839/8246
dc.language.iso.fl_str_mv spa
language spa
dc.rights.none.fl_str_mv Atribución – No comercial
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv Atribución – No comercial
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Fundación Universidad de América
publisher.none.fl_str_mv Fundación Universidad de América
institution Universidad de América
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1841553088396132352