La educación en TIC’s: Un problema de la Educación escolar y de la Educación de la vida cotidiana

This article aims to analytically approach to a complex subject of future researches. This is to build the Education ICT’s, in a modeled and relational manner, with two possible facets of education: namely, School Education and Everyday Education. Both fields are opposites but one, Everyday Educatio...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2014
Institución:
Universidad de América
Repositorio:
Lumieres
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.uamerica.edu.co:20.500.11839/6303
Acceso en línea:
https://hdl.handle.net/20.500.11839/6303
Palabra clave:
Tecnologías de la Información y la Comunicación
Educación
Aprendizaje
Technologies of Information and Communication
TIC
Education
Learning
Rights
License
Atribución – No comercial – Sin Derivar
id Lumieres_22b246bcc7295bb9df60f0c5e2d18981
oai_identifier_str oai:repository.uamerica.edu.co:20.500.11839/6303
network_acronym_str Lumieres
network_name_str Lumieres
repository_id_str
spelling La educación en TIC’s: Un problema de la Educación escolar y de la Educación de la vida cotidianaTecnologías de la Información y la ComunicaciónEducaciónAprendizajeTechnologies of Information and CommunicationTICEducationLearningThis article aims to analytically approach to a complex subject of future researches. This is to build the Education ICT’s, in a modeled and relational manner, with two possible facets of education: namely, School Education and Everyday Education. Both fields are opposites but one, Everyday Education, has greater cultural relevance. Everyday Education as analytical model can provide lights in this discernment: The educational use of ICT should be culturally relevant. In this sense, we start from the recognition of the fallacies associated with the terms, and their derivatives, “Digital Culture” or “ICT Cultures”: culture is understood, not as a set of customs of a society, but the symbolic and semantic structure that articulates the men who is made with this.El presente artículo quiere acercarse analíticamente, a un objeto complejo de futuras investigaciones. Esto es construir la Educación en TIC’s, de manera modélica y relacional, con dos posibles facetas de la Educación: a saber, la Educación Escolar y la Educación Cotidiana. Ambos campos son complementarios pero, uno de ellos, la Educación Cotidiana, tiene mayor relevancia cultural. La Educación cotidiana, como modelo analítico, puede aportar luces en este discernimiento: El uso educativo de las TIC debe ser culturalmente relevante. En este sentido, se parte del reconocimiento de las falacias asociadas a los términos, y sus derivados, “Cultura Digital” o “Culturas TIC”: se entiende la cultura, no como el conjunto de costumbres de una sociedad, sino el entramado simbólico y semántico que articula a los hombres que la conforman.Ediciones Universidad de América2017-12-07T21:03:48Z2017-12-07T21:03:48Z2014-12-05Articlehttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501application/pdfAPA 6th - Díaz Fernández, R. C. (2014). La educación en TIC’s: Un problema de la Educación escolar y de la Educación de la vida cotidiana. Questionar: Investigación Específica. 2(1), 177-185 Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.11839/630323461098https://hdl.handle.net/20.500.11839/6303Atribución – No comercial – Sin Derivarhttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spaDíaz Fernández, Román Camilooai:repository.uamerica.edu.co:20.500.11839/63032025-02-01T09:12:23Z
dc.title.none.fl_str_mv La educación en TIC’s: Un problema de la Educación escolar y de la Educación de la vida cotidiana
title La educación en TIC’s: Un problema de la Educación escolar y de la Educación de la vida cotidiana
spellingShingle La educación en TIC’s: Un problema de la Educación escolar y de la Educación de la vida cotidiana
Tecnologías de la Información y la Comunicación
Educación
Aprendizaje
Technologies of Information and Communication
TIC
Education
Learning
title_short La educación en TIC’s: Un problema de la Educación escolar y de la Educación de la vida cotidiana
title_full La educación en TIC’s: Un problema de la Educación escolar y de la Educación de la vida cotidiana
title_fullStr La educación en TIC’s: Un problema de la Educación escolar y de la Educación de la vida cotidiana
title_full_unstemmed La educación en TIC’s: Un problema de la Educación escolar y de la Educación de la vida cotidiana
title_sort La educación en TIC’s: Un problema de la Educación escolar y de la Educación de la vida cotidiana
dc.subject.none.fl_str_mv Tecnologías de la Información y la Comunicación
Educación
Aprendizaje
Technologies of Information and Communication
TIC
Education
Learning
topic Tecnologías de la Información y la Comunicación
Educación
Aprendizaje
Technologies of Information and Communication
TIC
Education
Learning
description This article aims to analytically approach to a complex subject of future researches. This is to build the Education ICT’s, in a modeled and relational manner, with two possible facets of education: namely, School Education and Everyday Education. Both fields are opposites but one, Everyday Education, has greater cultural relevance. Everyday Education as analytical model can provide lights in this discernment: The educational use of ICT should be culturally relevant. In this sense, we start from the recognition of the fallacies associated with the terms, and their derivatives, “Digital Culture” or “ICT Cultures”: culture is understood, not as a set of customs of a society, but the symbolic and semantic structure that articulates the men who is made with this.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-12-05
2017-12-07T21:03:48Z
2017-12-07T21:03:48Z
dc.type.none.fl_str_mv Article
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.identifier.none.fl_str_mv APA 6th - Díaz Fernández, R. C. (2014). La educación en TIC’s: Un problema de la Educación escolar y de la Educación de la vida cotidiana. Questionar: Investigación Específica. 2(1), 177-185 Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.11839/6303
23461098
https://hdl.handle.net/20.500.11839/6303
identifier_str_mv APA 6th - Díaz Fernández, R. C. (2014). La educación en TIC’s: Un problema de la Educación escolar y de la Educación de la vida cotidiana. Questionar: Investigación Específica. 2(1), 177-185 Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.11839/6303
23461098
url https://hdl.handle.net/20.500.11839/6303
dc.language.iso.fl_str_mv spa
language spa
dc.rights.none.fl_str_mv Atribución – No comercial – Sin Derivar
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv Atribución – No comercial – Sin Derivar
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Ediciones Universidad de América
publisher.none.fl_str_mv Ediciones Universidad de América
institution Universidad de América
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1841553092197220352